Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elflin
Jag sitter och funderar på vad jag ska sticka nu...
Jag funderar på "skiraste sjalen" men jag har bara 2 nystan av sådant garn och 2 nystan "metalliskt" garn (samma färg fast med guld & silvertrådar i), men sen funderar jag på en spetsstickad poncho som jag har mönster på men jag förstår inte mönstret så det gör det svårare...
Användarens profilbild
Av ellla
Elflin skrev:Jag sitter och funderar på vad jag ska sticka nu...
Jag funderar på "skiraste sjalen" men jag har bara 2 nystan av sådant garn och 2 nystan "metalliskt" garn (samma färg fast med guld & silvertrådar i), men sen funderar jag på en spetsstickad poncho som jag har mönster på men jag förstår inte mönstret så det gör det svårare...
Man börjar uppe på skiraste va? Kan du blanda garnet? Kanske göra den randig? Annars kan säkert nån hjälpa dig med mönstret på ponchon!
Om du inte absolut vill ha sjalen så stor som den ska vara enligt mönstret så ska det ju gå att sticka den mindre = ditt garn borde räcka! :-D

Har för mig att det var någon som redan räknat ut tidigare hur man kunde minska antalet mönster rapporter... :hmm:

(funderar själv på att test-sticka en liten sjal först, bara för att testa mönstret...innan jag vågar mig på att lägga upp flera hundra maskor... :roll: )
Användarens profilbild
Av Ketronya
CrazyMagpie skrev:
Ketronya skrev:Se till att spara ner det på datorn bara för den ligger inte kvar där för alltid, men jag har den ju i vilket fall som helst :D
Det var det första jag gjorde så snart jag såg vilket mönster du hade länkat till... 8) :tumup:

Lite fundersam bara på vilken färg jag ska sticka den i?
Funderar på den fantastiskt fantasifulla(?) färgen svart, eller funkar spets bättre i ljusare färger? :hmm:

Ett annat alternativ skulle vara i någon "lövig" färg eller nån fin blå färg, eller snyggt vinröd... eller också då, svart.
(har faktisk inte en endaste liten svart sjal när jag tänker efter! :shock: )
Jag har ju stickat Swallowtail i svart: http://idasidan.blogspot.com/2010/05/sv ... wtail.html och tycker att det blev jättebra, om du vill ha en svart sjal så sticka det :D
Användarens profilbild
Av Ketronya
CrazyMagpie skrev:
Om du inte absolut vill ha sjalen så stor som den ska vara enligt mönstret så ska det ju gå att sticka den mindre = ditt garn borde räcka! :-D

Har för mig att det var någon som redan räknat ut tidigare hur man kunde minska antalet mönster rapporter... :hmm:

(funderar själv på att test-sticka en liten sjal först, bara för att testa mönstret...innan jag vågar mig på att lägga upp flera hundra maskor... :roll: )
Jag stickade min mindre, manskantalet måste vara delbart med 10 + 9, så jag minskade till exempel min till 229 maskor :D
Användarens profilbild
Av binaem
funderar på en sjal med ärmar - som liksom sitter ihop med en stickadmudd i ytterändarna - någon som förstår vad jag menar och har ett mönster?

Har hittat - och det heter axelvärmare men den jag hittade var i tjockt garn och jag vill ha tunnt gärna med spetsinsslag eller svagt mönster iaf. Jag vill helst inte att hela "ärmen" är ihop ända upp till armhålet heller utan bara sista 10 cm kanske.

Typ ngt likande detta mönster kanske .. kan man göra om det till att inte vara vridet :hmm:
Bild
Användarens profilbild
Av Ketronya
binaem skrev:funderar på en sjal med ärmar - som liksom sitter ihop med en stickadmudd i ytterändarna - någon som förstår vad jag menar och har ett mönster?

Har hittat - och det heter axelvärmare men den jag hittade var i tjockt garn och jag vill ha tunnt gärna med spetsinsslag eller svagt mönster iaf. Jag vill helst inte att hela "ärmen" är ihop ända upp till armhålet heller utan bara sista 10 cm kanske.

Typ ngt likande detta mönster kanske .. kan man göra om det till att inte vara vridet :hmm:
Bild
Men är det verkligen mönstret som gör den vriden, är det inte bara som hon bär den? :hmm:
Användarens profilbild
Av binaem
Ketronya skrev:
binaem skrev:funderar på en sjal med ärmar - som liksom sitter ihop med en stickadmudd i ytterändarna - någon som förstår vad jag menar och har ett mönster?

Bild
Men är det verkligen mönstret som gör den vriden, är det inte bara som hon bär den? :hmm:
Nej man stickar den vriden.
Av Umma
binaem skrev:
Ketronya skrev:

Bild
Det är väl det som kallas Moebiussjal om jag minns rätt. Det är jag lite sugen på att prova faktiskt. :hmm: . Planerar mitt första stickprojekt på lääääääääääääänge. :vågen:
Användarens profilbild
Av sussry
Blir jättesugen på måååånga :) sjalar när jag ser era bilder och läser om planerade projekt.
Har inte bestämt ännu vilken som blir mitt sommar-sjal.
Användarens profilbild
Av ellla
Umma skrev:
binaem skrev:
Ketronya skrev:

Bild
Möbiusen är bara som en tub, fast man vrider den när man lägger upp. Liiitemeckigt men efter ett par varv så blir det lättare! Varven blir långa eftersom man stickar uppoch ner på en gång.
Jag har gjort en del sjalar som är som rektanglar med ihoppsatta ändar så att det blir två hål för armarna. De täcker ju bara ryggen, men jag har sett en som gick från armen sen ettoetthalvt varv runt kroppen och så ut på andra armen. Låååång sjal...
Det är väl det som kallas Moebiussjal om jag minns rätt. Det är jag lite sugen på att prova faktiskt. :hmm: . Planerar mitt första stickprojekt på lääääääääääääänge. :vågen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?