Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Hej!

En dum fråga kanske :? men hur vet man att ett tyg håller för att omvandlas till sjal? De sjalar man köper är ju testade men hur kan man själv testa om tyget håller? Vill ju inte att sjalen ska spricka och lilla bebben trilla ur :cry:

Jag har nämligen sett en massa vackra, billiga saris som skulle bli helt underbara långa festsjalar. Lilltjejen bär jag ibland i hemmagjord ringsjal av tunn lakansväv och den testade jag först på 17 kgs brorsan. Jag kan kanske inte knyta upp honom i sarin INNAN jag köper den. Skulle vara liiite pinsamt om den sprack :oops:

Hoppas någon vet för tygerna var sååå vackra.
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag tror att de flesta tyger håller ganska bra. Du kan väl hållbarhetstesta själv genom att knyta fast det i något och sedan dra allt vad du orkar alt. att ni är två som tar i varsinn ände och drar åt motsatt håll... Håller tyget för det så borde det ju hålla för ett barn á 10Kg.

Nåt helt annat, har du någon bild på din israeliska sjal?
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Tack för tipset!

Nej, jag har ingen bild på min trikåsjal men du kan få en beskrivning :D
Den är gjord av 95% bomull och 5% lycra, mörkblå med pepitarutig påsydd ficka mitt fram. Ändarna är avsmalnade. Finns att beskåda på www.htv.co.il om du är intresserad. Sidan är dock på hebreiska. Det är en hemsida för "Nära föräldraskap" där de även säljer trikåsjalar. Nu ser jag att de sjalar det finns foton på har ringar i ena änden men det har inte jag på min. Jag har inget att jämföra med för jag har inte provat någon annan elastisk men jag är jättenöjd med den. Lilltjejen också! Billig var den också, ca 200 kr men jag såg nu att hon höjt priset till 275 skr. :(
Användarens profilbild
Av maimiti
Alltså, jag visste att jag borde ha hållt kunskaperna i Hebreiska vid liv. Jag kunde navigera hjälpligt iaf....
Användarens profilbild
Av maimiti
Eh! Jag bodde där en gång i tiden, för en hundra år sedan när jag var ung och vacker :oops: Så, jag kunde också tala det heliga språket en gång i tiden (inte flytande, men vanligt vardanssnack gick bra), men man glömmer tyvärr ganska fort när man inte använder det. Jag försökte hålla språket vid liv genom att gå kurser, men de var glest befolkade så med tiden gick det inte några kurser heller. Har inte varit i Israel på... 7 år :shock:
Men, jag kan fortfarande alfabetet :mrgreen:
Användarens profilbild
Av AnKa
De flesta tyger håller ju ganska bra. Så är det inte superdupertunnt eller väldigt glesvävt så ska det nog gå bra.

Tror du att tyget är för tunnt men du ändå vill ha det till sjal så kan man ju fodra med ett kraftigare tyg. Det kan ju även bli väldigt snyggt när man matchar att fodertyg till i samma färg eller avvikande.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?