Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika E
Jag har köpt 2 vita t-shirt-tunikor som jag ska färga. När jag kollar på Herdins och Nitors färgkartor så känns det inte sådär Wow.... Jag vill gärna ha knalliga glada färger, gärna typ äppelgrön, orange, grönturkos....

Tunikorna är väldigt lätta och tunna i tyget, tror ni att jag får en kraftigare färg än färgkartan säger om jag bara färgar en tunika med ett helt paket? Nitors Mandarin tex, skulle det bli kraftigare orange?
Av Sia
Jag färgade en blus och en tröja i mörklila och blev jättenöjd!
Tur att jag inte visste att det skulle bli sådär bra, då hade nog halva garderoben åkt med i maskin! ;)
Var lite modig nu och ta en färg du tror att du vill ha, egentligen! Går det på skit så kan man färga igen :wink:
Lycka till!
Användarens profilbild
Av Sanfora
Jag tror inte det blir nämnvärt knalligare om du färgar en i taget. Det känns ju alltid lite läskigt innan, men är kläderna sådana att man inte använder dem ofärgade så kan de ju lika gärna få det där färgbadet. Hur är det med sömmarna, är de bomull? Räkna med att de inte blir färgade, men det behöver inte göra något, kontrast kan bli skitsnyggt.

Jag färgar massor nu (nåja ;-) ), men slipper tänka på hur det ska bli: jag färgar bara till svart 8) . Mina senast svartfärgade baggyjeans med vita kontrastsömmar= :love:
Användarens profilbild
Av Annika E
Ja, jag får väl testa. Anledningen till att jag vill att färgen ska bli lite kraftigare och inte pastellig, är att tröjorna är så tunna att de är lite genomskinliga. Har en i samma tyg fast mörkgrå och den är inte alls lika genomskinlig, knappt alls... Men risken är väl att orange och äppelgrön inte är tillräckligt mörkt ändå... Jaja, jag testar. :) Tack för svaren!
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Nitors manadrin ger en snygg orange färg. Jag stoppade i en frotteehanddunk/babybadlakan, två bodies och två sparkbyxor och allt blev glatt orange!
Användarens profilbild
Av Annika E
Cinnamon skrev:Nitors manadrin ger en snygg orange färg. Jag stoppade i en frotteehanddunk/babybadlakan, två bodies och två sparkbyxor och allt blev glatt orange!
Åh, då slår jag till på en sån. Funderar kanske på att färga den andra mörklila....eller röd..eller klarblå... :roll: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?