- tor maj 20, 2010 14:29
Min tjej är nu 2,5 vecka gammal och jag har burit henne i min Sino ett par gånger. Två ggr i affär och en gång på promenad i skogen. Alla gångerna sov hon när jag satte i henne (hon vaknade till lite men somnade om) och har sen vaknat efter en stund. På promenaden var vi ute ca 45-60 min och vid affärsbesöken var det kortare. Alla gånger har hon som sagt vaknat mot slutet och blir då jätteledsen på en gång. Hon är annars en väldigt go tjej som inte gör mycket väsen av sig. Lite smågnäll bara...
Jag funderar på vad det kan bero på. Är det för varmt att ha sjal nu? Eller bär jag henne fel så att hon får ont när hon vaknar? Är det för trångt i sjalen? Eller finns det ungar som helt enkelt inte gillar att bli burna i sjal?
Efter som att jag inte har ngn vagn så hade jag hoppats på att sjalen skulle räcka. Men nu börjar jag tro att jag måste ha en vagn i alla fall... :/
Jag funderar på vad det kan bero på. Är det för varmt att ha sjal nu? Eller bär jag henne fel så att hon får ont när hon vaknar? Är det för trångt i sjalen? Eller finns det ungar som helt enkelt inte gillar att bli burna i sjal?
Efter som att jag inte har ngn vagn så hade jag hoppats på att sjalen skulle räcka. Men nu börjar jag tro att jag måste ha en vagn i alla fall... :/