Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bumblebee
Bär mest i min Patapum Toddler-sele nu, men skulle gärna vilja ha en tunn vävd sjal som funkar att bära i även i sommar då det är (riktigt) varmt. Minstingen är en 8 månaders nätt liten tjej som gillar att bli buren. :sjal:

Jag har även ett Hav hemma, en 4,2:a som precis funkar för ryggknyt (har visst ökat min omfång efter senaste graviditeten...så det är på håret att det går :floet2: ) och skulle nu behöva en längre sjal om jag ska kunna knyta framtill oxå.

Den enda sjalen som jag vet är sval är Calin Bleu Gauze (stavning?) men finns det andra märken som jag oxå kan kolla efter? Vad är det för prisklasser?
Av sjaltokan
Gauze är ju inte vävd i diagonalväv så som hoppe, didymos och liknande. De är lite mer lakanskänsla över men är i stället tunnare.

Men vill du ha en tunn sommar sjal så mimmis krinklade, WBB (wrapsody bali breeze), gauze, rebozo (tyvärr syntetblandning) eller en tunn hoppe är väl de jag spontant tänker mig som sommarsjalar.

Sen vet jag att didymos hade några limited förra sommaren som var tunna typ bl a rosalie, jim och de har några sommar-limited nu med bla linne.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har två Ella roo (bland annat :fnissa: ) som jag tycker funkar bra sommartid. Amazonas Antigua är tunn den med.
Användarens profilbild
Av Bumblebee
Tack så mycket för svar! :app:
thowida skrev:Gauze är ju inte vävd i diagonalväv så som hoppe, didymos och liknande. De är lite mer lakanskänsla över men är i stället tunnare.

Men vill du ha en tunn sommar sjal så mimmis krinklade, WBB (wrapsody bali breeze), gauze, rebozo (tyvärr syntetblandning) eller en tunn hoppe är väl de jag spontant tänker mig som sommarsjalar.

Sen vet jag att didymos hade några limited förra sommaren som var tunna typ bl a rosalie, jim och de har några sommar-limited nu med bla linne.
Det var många nya namn för mig. :) Har kollat på WBB och försöker hitta lite bilder på Mimmis krinklade men det är svårt...

Vad är det för prisklasser på de här olika sjalarna förresten?
Användarens profilbild
Av zink
Jag är varmblodig och har "gäss" ( gauze = gås på sjalslang ;-) ) och just Calin Bleu Gauze har en stor fanklubb, några trådar här (det blev väldigt några, testa att söka på "gauze" och "gås" kanske). Trots att den inte är diagonalvävd. Förresten det är väl "gauze" som i "gasbinda"? Fast fullt tunn är den inte då :D Gillade dock inte den tunna hoppen (hoppediz) som jag verkligen tyckte var som ett lakan. Gauze är inte lakan, mer som crépe ju?

http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php? ... 3#p7329933

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... &sk=t&sd=a

PS Välkommen hit! :hello:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?