Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nyss har jag påbörjat samma sorts projekt som jag gör varje försommar.

Jag stickar mig en mjuk sjal, i ull eller bomull, under fina sommarkvällar på balkongen eller i stugan. Med en kopp te eller ett glas vin bredvid mig. Till hösten är den klar och då bär jag den för att värma mig när löven faller och frosten börjar komma, och då kan jag minnas tillbaka på syrenen, solen, semestern... (Det har blivit några sjalar nu :lol: )

Är det några fler som vill sticka sommarsjal med mig? Och visa resultatet framåt höstkanten?

Edit: Nu börjar jag om, det är nästa sommar nu. Kvällarna är blåljusa och lagom i häggtid så är det dags!
Senast redigerad av Innana den ons maj 18, 2011 22:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Låter jättemysigt!

Jag har 1000 meter entrådigt svart ullgarn som jag hade tänkt skulle blir en fin spetssjal men jag har inte hittat något passande mönster till så mycket garn än... :D
Av Enid
Jaa! Kul ide :tumup: . Får jag räkna min påbörjade sjal? Jag har påbörjat säkert fem sjalar av just det nystanet men nu tror jag att jag hittat rätt i mönster och form :vågen: och hoppas ha den färdig till hösten.
Av Britt
Jag vill vara med! Har köpt garn men inte kommit igång än. Det ska bli present till mamma som fyller år i augusti. Och om det går bra ska svärmor få en likadan i en annan färg när hon fyller år i september.
Användarens profilbild
Av Innana
:vågen:
Det blir många härliga sjalar i sommar som det låter, stickade eller virkade går givetvis bra vilket som!
Här ska årets sjal bli i tunt ullgarn, mörkt lila med roströda skiftningar. Visa gärna era mönster också om ni vill!
Användarens profilbild
Av Ketronya
Innana skrev::vågen:
Det blir många härliga sjalar i sommar som det låter, stickade eller virkade går givetvis bra vilket som!
Här ska årets sjal bli i tunt ullgarn, mörkt lila med roströda skiftningar. Visa gärna era mönster också om ni vill!
Vad är det för mönster du ska sticka efter?
Jag hänger gärna på! Jag började på en ny sjal i förrgår men det ska bli en sommarsjal i lila lingarn. Jag har haft en i blått lingarn men den har jag lyckats slarva bort så nu gör jag en ny.
När jag är klar med linsjalen hade jag tänkt börja på en sån här
Bild
fast i regnbågsrandigt ullgarn.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag skriver här för jag tror jag ska försöka vara med. Vilken roligt sommarprojekt! Nu gäller det bara att hitta något mönster som jag gillar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?