Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

zandrama Spännande att få se koftan färdig sen, ser ut som fina fäger (eller är den bara flammig pga fukt?)

Ett litet och snabb stickning i drops delight garn, blev ett pannband. Orginalmösntert är för ett tjockare garn vilket leder till att min inte täcker öronen helt, får göra lite justeringar till nästa. Bild
Nu skall jag ge mig i kast med bloeron i eskimo som någon nämnde tidigare (var det kvarnvik?), blev sugen på en sån nu när hösten närmar sig :roll: .
Juliusdotter skrev:zandrama Spännande att få se koftan färdig sen, ser ut som fina fäger (eller är den bara flammig pga fukt?)
Den är bara flammig pga fukt, den är mer gräsgrön egentligen.
Användarens profilbild
Av Fryle
solängel skrev:
Fryle skrev:Vet någon var jag kan hitta ett virk- eller stickmönster på ett Mercedes-märke? Jag tänkte göra en mössa till min svåger köpt en Mercedescab till sig själv i femtioårspresent.
Jag vet att jag någonstans sett rutat mönsterpapper för stickmönster, ett sådant som har lite avlånga rutor, alltså, så att det blir rätt proportioner :hmm:

Jo! I Bonniers stora bok om stickning, längst bak. Då borde det väl kunna gå ganska lätt att rita ett och bara göra en slätstickad mössa (i samma färg som cabben, förstås) med ett märke mitt fram?
:notes: Bonniers stora bok om stickning, får se om jag har den i hyllan... Är rutorna bredare eller högre än kvadrater?

Självklart ska mössan gå ton i ton med cabben! :lol:
Ketronya skrev: Här finns ett rutpapper man kan skriva ut för stickmönster. Sen kan man ju skriva ut en bild av märket och rita efter, borde inte vara så klurigt...
Var finns sånt papper?
Av Ponyo
Fryle skrev:
solängel skrev:
Fryle skrev:Vet någon var jag kan hitta ett virk- eller stickmönster på ett Mercedes-märke? Jag tänkte göra en mössa till min svåger köpt en Mercedescab till sig själv i femtioårspresent.
Jag vet att jag någonstans sett rutat mönsterpapper för stickmönster, ett sådant som har lite avlånga rutor, alltså, så att det blir rätt proportioner :hmm:

Jo! I Bonniers stora bok om stickning, längst bak. Då borde det väl kunna gå ganska lätt att rita ett och bara göra en slätstickad mössa (i samma färg som cabben, förstås) med ett märke mitt fram?
:notes: Bonniers stora bok om stickning, får se om jag har den i hyllan... Är rutorna bredare eller högre än kvadrater?

Ketronya skrev: Här finns ett rutpapper man kan skriva ut för stickmönster. Sen kan man ju skriva ut en bild av märket och rita efter, borde inte vara så klurigt...
Var finns sånt papper?
I denna sticktråd ska det även finns en länk till en omvandlare. man laddar upp en bild, och får ett diagram tillbaka.
Senast redigerad av Ponyo den ons maj 19, 2010 17:58, redigerad totalt 1 gånger.
Av Enid
Fryle: För länge länge sedan såg jag ett datorprogram som gjorde om en bild till ett stickmönster, det var gratis dessutom :tumup: . Men det var länge sedan och jag mins inte var jag hittade det. Kanske kan du googla på det?
Av Ponyo
Bubbi skrev:
Fryle skrev:
solängel skrev:

Var finns sånt papper?
I denna sticktråd ska det även finns en länk till en omvandlare. man laddar upp en bild, och får ett diagram tillbaka.
Den som söker ska finna:
http://www.microrevolt.org/knitPro/
Användarens profilbild
Av Fryle
:hopmad: Jag blir tokig! Jag får inte mönsterprogrammet att fungera. Fattar inte hur jag ska göra. Googlar fram en logo, sparar den, bläddrar fram och trycker på "submit", men det funkar inte :evil: . Hur gör man?
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev::hopmad: Jag blir tokig! Jag får inte mönsterprogrammet att fungera. Fattar inte hur jag ska göra. Googlar fram en logo, sparar den, bläddrar fram och trycker på "submit", men det funkar inte :evil: . Hur gör man?
Jag tror bilden är för stor, prova med en mindre eller förminska innan du laddar upp.
Fryle skrev:
Var finns sånt papper?
Åh förlåt, jag är ju helt yr :roll: glömde klistra in länken...

här är den:

http://www.sweaterscapes.com/images/graphpaper80.gif
Gaah :hopmad:

Vem är det som stulit min sticklust??? Jag skulle gärna få min autumn färdig (har en ärm plus knäppkant och andra detaljer kvar) men jag har INGEN lust att sticka.

När jag har en stund över stickar jag ibland på entrelac-sjalen, bara för att inte bli rastlös, men jag läser nästan lika gärna en bok. Det känns jättekonstigt!!
Användarens profilbild
Av Fryle
melon skrev:
Fryle skrev::hopmad: Jag blir tokig! Jag får inte mönsterprogrammet att fungera. Fattar inte hur jag ska göra. Googlar fram en logo, sparar den, bläddrar fram och trycker på "submit", men det funkar inte :evil: . Hur gör man?
Jag tror bilden är för stor, prova med en mindre eller förminska innan du laddar upp.
Men det står att det funkar med bilder upp till 1 MB och de jag har försökt använda har varit betydligt mindre. Jag ska ge mig på det igen i helgen.
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:
Fryle skrev:
Var finns sånt papper?
Åh förlåt, jag är ju helt yr :roll: glömde klistra in länken...

här är den:

http://www.sweaterscapes.com/images/graphpaper80.gif
Tack! Det verkar lättare än att använda programmet som jag inte får att funka...
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?