Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag sitter och funderar på vad jag ska välja för tyg att ha ute i lekstugan/utedasset. Innertaket är nämligen ruttet och dåligt och jag tänkte helt enkelt häfta upp ett tyg i taket. (Yttertaket är fixat, så det är ingen fukt där nu) Men vad kan vara lämpligt?
Jag tittade på "utomhustyger" på S&S och funderar på om dralon kan vara något? Hurdan yta är det på det? Annars tänkte jag helt enkelt köpa av deras billiga, prickiga vaxduk och få ett glatt tak :lol:

http://www.stoffochstil.se/Katalog/Boli ... up_id=4485
Av Enid
Köp ett tyg som andas istället, annars finns risk att du stänger in fukten där under.

Förr spände man bomullsväv eller linneväv i taken, sk Segeltak. Kanske bökigt att spänna det på gammalt vis men häfta fast det så som du tänkt eller spänn upp det mellan två pinnar/gardinstänger/gardinvajrar. Man kan spänna upp det mellan två plankor också som man fäster på väggen precis nedanför taket med en skruv i varje ände. Är det snedtak kan man sätta en gardinstång längs taket högst upp i åsen och låta tyget hänga där över och sen sitta fast på väggen eller i en gardinstång i var ände där taket slutar.
Användarens profilbild
Av tweed
McMorrigan skrev::iagree: Med Enid.
Vaxduken kan nog bli för tät..... Dralonen är lite som...markis kan man nog säga. :hmm:
Men det är ju inte tätt någon annanstans i huset, annat än uppåt då :lol: Det är sån där dassdörr med typ persienn och resten är ju också rätt välventilerad :lol:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
kvarnvik skrev:
McMorrigan skrev::iagree: Med Enid.
Vaxduken kan nog bli för tät..... Dralonen är lite som...markis kan man nog säga. :hmm:
Men det är ju inte tätt någon annanstans i huset, annat än uppåt då :lol: Det är sån där dassdörr med typ persienn och resten är ju också rätt välventilerad :lol:
:lol: Okej! Jamen, då borde väl en färgglad vaxduk funka! :tumup: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?