Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Nu var det så sjukt länge sen jag hängde härinne för jag har liksom bara inte haft tid och... bla bla bla. Ni vet. I alla fall: på den tiden det begav sig, när jag sjalade runt på J och var inne på SB flera gånger om dagen, var vi ett gäng som pratade om att sticka bärponchos. Jag fick aldrig tummen ur och gjorde någon, men nu, när sjalbarn nr 2 väntas anlända om cirkus en månad, är jag sugen på poncho igen, och undrar därför: är det någon som har stickat en? vill se bilder! :D
Av MittNyaJag
Tänkte precis samma tanke när jag bläddrade runt här häromdagen.
Tassar. ;)
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag har inte stickat en men jag fick min farmor till att sticka en till mig från ett drops mönster: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =1&lang=se
Min är stickad i eskimo (enfärgad och utan fransar) och har ett sprund fram (eller bak om man så vill), men jag har inget foto på den. Kan kanske ta i morgon men vi har haft ambulansen på besök här så jag lovar inget.
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Elflin skrev:Jag har inte stickat en men jag fick min farmor till att sticka en till mig från ett drops mönster: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =1&lang=se
Min är stickad i eskimo (enfärgad och utan fransar) och har ett sprund fram (eller bak om man så vill), men jag har inget foto på den. Kan kanske ta i morgon men vi har haft ambulansen på besök här så jag lovar inget.
Oj, hoppas alla mår bra? :shock:

Den ser jättemysig ut på drops-bilden i alla fall, hinner du nån gång framöver vill jag jättegärna se bild på den din farmor stickade. Eskimo är ju lättstickat och billigt. :mrgreen: Är det ett sprund på längden eller på tvären?
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag har fotograferat ponchon och ska ladda in bilderna ikväll, ska bara äta först...
Användarens profilbild
Av Elflin
Bild

Bild

När Lilla L var liten bar jag den "på andra hållet" (som på den första bilden) och eftersom sprundet är lite långt om man bär en liten snörde jag ihop det med ett brunt sidenband. (fast det har jag ingen bild på) Nu passar den bra för ryggbärande när det är lite kyligt!
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Elflin skrev:Jag har inte stickat en men jag fick min farmor till att sticka en till mig från ett drops mönster: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =1&lang=se
Tack för länken till beskrivningen. Så fint det blev! Jag kan tyvärr inte sticka, men det är en perfekt present att önska sig på födelsedagen av barnets stickkunniga mormor. Hur många cm är sprundet på din?
Användarens profilbild
Av SaraLj
Elflin skrev:Bild

Bild

När Lilla L var liten bar jag den "på andra hållet" (som på den första bilden) och eftersom sprundet är lite långt om man bär en liten snörde jag ihop det med ett brunt sidenband. (fast det har jag ingen bild på) Nu passar den bra för ryggbärande när det är lite kyligt!
Smart! :love: Jag hade tänkt mig att sticka en med dubbla huvudöpningar men detdär var ju mycket smartare.... Och så kan man ju snöraihop den när man burit färdigt och använda som vanlig poncho... :loving:
Användarens profilbild
Av Elflin
kronärtskocka skrev:
Tack för länken till beskrivningen. Så fint det blev! Jag kan tyvärr inte sticka, men det är en perfekt present att önska sig på födelsedagen av barnets stickkunniga mormor. Hur många cm är sprundet på din?
Sprundet är 30cm på min och jag tycker att det är ganska lagom. När man bär pyttebebis på magen är det lite stort men då kan man bara snöra ihop det lite för det behövs sen när man bär på ryggen! Jag tänkte lära mig att sticka genom att sticka den här män mina händer svullnade så under graviditeten att jag inte kunde hålla stickorna...
Användarens profilbild
Av Elflin
Maddemoa skrev:Åh, den tar jag mig gärna en titt på!
Sjalträff snart kanske?
:vågen:
Av SusannaK
har gått i ponchotankar ett tag jag med! fast det kanske är ett lite för stort projekt för någon som är mindre bra på att sticka...

skulle ju vilja sticka ngn som på mammabarn med hål för barnet....
Användarens profilbild
Av tweed
Tassar och undrar hur stor man behöver sticka och hur mycket garn det går åt om man vill tova ponchon lite :hmm: Kanske är dumt att göra den i Eskimo isf för det tovar ju nåt alldeles förskräckligt. Men jag gillar tanken på att det inte blåser rakt igenom så lätt.
Användarens profilbild
Av Hallon
Vilken smart öppning! Jag håller på att virka en (det gåt lååååångsamt!) men jag tänkte göra hålet på tvären och kanske med en knapp för att hålla ihop den. Men jag har inte kommit så långt än...

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?