Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi, jättefin tröja! Måste få se närmare på resåren någon dag.
Bubbi skrev:
linafelicia skrev:
Bubbi skrev:Min lila flätkofta är äntligen klar.
Kanske inte så jag, men ändå rolig att ha.

Bild
Jättefin! Är det små flätor i resåren nertill också?
Nej, resåren är pärlresår. :D
Pärlresår? Vad är det? Den ser fin ut.
Igår och idag har jag blivit klar med två projekt. Det är så skönt att bli av med det! :vågen:
Dels grytlapparna i Muskat som ska åka till Finland och så ett par naturvita spiralsockar i dubbel Alpaca till bebisen. :vågen:

Nu har jag bestämt att jag ska sticka klart den där nedrans ärmen till rutkoftan innan jag får göra nåt annat. Det är knappt 10 cm kvar. Sen är det bara blockning, montering, knappar och halskant kvar, men det går nog rätt smärtfritt, jag tycker det är rätt kul att sy ihop plaggen och sy i knappar. 8)
Användarens profilbild
Av glis
zandrama skrev:Nu har jag bestämt att jag ska sticka klart den där nedrans ärmen till rutkoftan innan jag får göra nåt annat. Det är knappt 10 cm kvar. Sen är det bara blockning, montering, knappar och halskant kvar, men det går nog rätt smärtfritt, jag tycker det är rätt kul att sy ihop plaggen och sy i knappar. 8)
:shock: GILLAR du att montera? Fram med ficklampan! Jösses.
Själv är jag stolt medlem av Ravelrygruppen seamless knitters.

Bubbi: Är det inte lite i längsta laget? Blir det inte lite trist då?
Av Ponyo
glis skrev:
Fasligt trist :(
Men snart så.
Nu har jag stickat 2/3 varv i en hel timme. Det är ett varv där maskorna ska minskas till hälften genom att stickas ihop två och två.
Användarens profilbild
Av tweed
Mina aviga varv på sjalen börjar bli väldigt tråkiga men då är de nog ändå bra mycket kortare än på citronen. Men snart är jag klar, är på varv 8 av 20 :vågen: Skulle ju eg blivit klar igår, men då låg jag däckad i magsjuka och orkade inte ens lyfta händerna :ill:
Användarens profilbild
Av tweed
Jaha, och där var det knut på mitt Kauni :? Vad gör jag nu? nystar upp och försöker hitta ett ställe i samma nyans som garnet innan knuten? Och hoppas på att jag lyckas få det på rätt håll :roll:
Om jag har ett garn med angiven stickfasthet 22 m/10 cm på stickor 2,5-3, visst borde det gå att använda till ett mönster med stickfasthet 22 m/10cm på stickor 4? (Ja, alltså förutsatt att jag har tillräckligt mycket garn.)
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:Om jag har ett garn med angiven stickfasthet 22 m/10 cm på stickor 2,5-3, visst borde det gå att använda till ett mönster med stickfasthet 22 m/10cm på stickor 4? (Ja, alltså förutsatt att jag har tillräckligt mycket garn.)
Kolla även varven men det bör funka.
MuuM skrev:
zandrama skrev:Om jag har ett garn med angiven stickfasthet 22 m/10 cm på stickor 2,5-3, visst borde det gå att använda till ett mönster med stickfasthet 22 m/10cm på stickor 4? (Ja, alltså förutsatt att jag har tillräckligt mycket garn.)
Mönstret är i cm på längden. 8)
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:
MuuM skrev:
Mönstret är i cm på längden. 8)
Dåså! Kör!
Bubbi skrev:
glis skrev:
Fasligt trist :(
Men snart så.
Nu har jag stickat 2/3 varv i en hel timme. Det är ett varv där maskorna ska minskas till hälften genom att stickas ihop två och två.
Jag kan bara hålla med dig. Jag stickade en citron för ett tag sedan och gjorde den större än orginalmönstret för att jag hade använt tunnare garn. På slutet har jag för mig att jag hade över 750 maskor på ett varv. SUCK vad trist det var, men.... det var värt det. Jag tror jag använt den nästan varje dag sedan jag stickade klart den. Jag älskar den :heart: :D
jag lär dock inte göra fler...
glis skrev:
zandrama skrev:Nu har jag bestämt att jag ska sticka klart den där nedrans ärmen till rutkoftan innan jag får göra nåt annat. Det är knappt 10 cm kvar. Sen är det bara blockning, montering, knappar och halskant kvar, men det går nog rätt smärtfritt, jag tycker det är rätt kul att sy ihop plaggen och sy i knappar. 8)
:shock: GILLAR du att montera? Fram med ficklampan! Jösses.
Själv är jag stolt medlem av Ravelrygruppen seamless knitters.

Gillar och gillar, det är klart det är bekvämare att sticka saker som inte behöver monteras, men jag har verkligen inget emot det heller. Kanske för att jag syr en hel del också, det är ju rätt liknande. Men det är ju härligt att se de där stickade trasorna fogas samman till ett användbart plagg. :app:
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?