Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kamalot
Jag funderar på att färga om min Ergo Organic Denim och antar att jag då bör avfärga den före.. men hur? Remol eller Klorin? I hink, badkar eller tvättmaskin? Jag har aldrig avfärgat något (och knappt ens färgat), hur gör jag?
Användarens profilbild
Av Be-Linda
tassar nyfiket förbi...
Av sjaltokan
Remol tvättmaskin eller i hink är en smaksak, klorin sliter väldigt på tyget och inget jag kan rekommendera.

Sen vet jag inte hur det fungerar med banden på ergon om de också blir avfärgade eller inte med remol, har bara avfärgat sjalar.
Användarens profilbild
Av kamalot
Remol it is then (synd, jag som har Klorin hemma). Banden är i syntetmaterial, och sömmarna är förmodligen inte heller i ren bomull.. så jag får välja någon färg som passar svarta band och blå sömmar *funderar* (visst har det funnits en tråd med bilder på pimpade selar någonstans?) :hmm:
Av sjaltokan
kamalot skrev:Remol it is then (synd, jag som har Klorin hemma). Banden är i syntetmaterial, och sömmarna är förmodligen inte heller i ren bomull.. så jag får välja någon färg som passar svarta band och blå sömmar *funderar* (visst har det funnits en tråd med bilder på pimpade selar någonstans?) :hmm:
Väntar tålmodigt på :kamera:
Användarens profilbild
Av kamalot
Jag måste komma iväg och köpa Remol och färg någon dag, sen så! :tumup: (ska bara komma på vilken färg först.... :hmm: )
Användarens profilbild
Av kamalot
Typiskt nog hade de inte Remol så jag köpte Nitor Remover istället, som de sa skulle funka lika bra (fast nu när jag läser på Nitors hemsida verkar den vara till för att avfärga sådant som är färgat med just Nitor tidigare) :? Nå, vi får se hur det blir, den ligger i maskinen nu. Blir en massa tvättande, först avfärgning, sedan en extratvätt som rekommenderas före färgning, sedan själva färgtvätten och sist en extratvätt för att skölja ur. Olivgrönt köpte jag förresten, hoppas inte sömmarna skär sig mot det.
Användarens profilbild
Av kamalot
BESVIKELSE. Denimtyget ljusnade inte ett dugg, resten blev... lila. H**vetes för**nnade k*kj**el :(
Användarens profilbild
Av kamalot
Nu har jag köpt ett paket Antracitgrå istället, går ju knappast att färga in den i grönt när allt blått är kvar.. hoppas det gråa blir bra. Varför, varför skulle jag ge mig på och ändra den? Det känns som om jag förstört den :(
Användarens profilbild
Av Zai
Nu känner jag att jag måste gå in och peppa lite :D
Se det som en möjlighet!!! Avfärga igen med Remol (säger jag som aldrig testat) och färga om. Tänk lite som när man färgat håret och fått det helt som man inte ville ha. Påt igen bara :tumup:
Användarens profilbild
Av kamalot
De hade inte Remol i färgaffären, och jag är en otålig typ så jag har lagt den i maskinen ihop med den antracitgrå färgen nu. Hoppas det blir bra! (och så funderar jag på att färga min Jade fog med det olivgröna istället) :tumup:
Användarens profilbild
Av binaem
kamalot skrev:De hade inte Remol i färgaffären, och jag är en otålig typ så jag har lagt den i maskinen ihop med den antracitgrå färgen nu. Hoppas det blir bra! (och så funderar jag på att färga min Jade fog med det olivgröna istället) :tumup:
Men jade fog är ju sååå vacker
Användarens profilbild
Av kamalot
binaem skrev:
kamalot skrev:De hade inte Remol i färgaffären, och jag är en otålig typ så jag har lagt den i maskinen ihop med den antracitgrå färgen nu. Hoppas det blir bra! (och så funderar jag på att färga min Jade fog med det olivgröna istället) :tumup:
Men jade fog är ju sååå vacker
Jag vet! Men jag har ju ett paket olivgrön över :fnissa:
Användarens profilbild
Av jenn79
Hur går det? Hoppas dte blev bra, men vilken besvikelse att dte inte blev blekt :(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?