Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Ni kloka gör det självare kanske har något bra tips! Jag har många bh´ar där sömmen som håller bygeln på plats går sönder. Antingen får man en vass bygel som sticker in i armhålan eller rakt in i bröstkorgen. Hur lagar man det på smidigast sätt??

Jag har testat att putta tillbaka bygeln och sy några zickzack styng men det funkar i typ 30min. Kanske bättre att förkorta bygeln lite och kunna sy flera styng eller ska man sy dit en extra bit tyg utanpå. JAg tycker det är jättesynd när relativt nya går sönder för de är ju inte jättebilliga :cry:
Användarens profilbild
Av Joffsan
Ge upp, säger jag. Jag har försökt laga SÅ många bhar men det funkar inte mer än ett litet tag. Annars är det som funkat bäst att sy MÅNGA stygn, så det nästan blir som ett broderi om du fattar vad jag menar. :hmm:
Användarens profilbild
Av Shuna76
När det blir sådär så brukar det betyda att BHn är för liten. Det är nästan omöjligt att laga, har själv testat innan jag bytte storlek.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag har lagat några med att sätta på en bit tyg, det gick ganska bra, men var trist pilljobb.

Det var innan jag (åter-)upptäckte hur skönt det är med mjuk bh utan bygel. Idag skulle jag inte ta på mig en bh med byglar!
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Ngt som faktiskt funkar rätt bra är att sy på en bit kanalband.
Alltså ett sådant man använder till gardiner som är helt i nylon. Ser ut som gasväv ungefär.
Vet du vad jag menar?
Brukar kosta ngr kronor metern på sybehörsaffärer.

Lägg den dubbel och sy fast. :tumup:
Av petwol
McMorrigan skrev:Ngt som faktiskt funkar rätt bra är att sy på en bit kanalband.
Alltså ett sådant man använder till gardiner som är helt i nylon. Ser ut som gasväv ungefär.
Vet du vad jag menar?

Det ska jag kolla upp, tack för tipset :tumup: Vill inte behöva slänga alla dyra fina som jag har samlat på mig :wink:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
petwol skrev:
McMorrigan skrev:Ngt som faktiskt funkar rätt bra är att sy på en bit kanalband.
Vet du vad jag menar?

Det ska jag kolla upp, tack för tipset :tumup: Vill inte behöva slänga alla dyra fina som jag har samlat på mig :wink:
Jag har ju stora tuttar och måste köpa dyra behåar i specialbutik så att de går sönder för att de är fel storlek stämmer inte hos mig.
Däremot sliter det ju när man tvättar dem i maskin! :wink:
Jag brukar vika kanalbandet dubbelt och sedan vika det dubbelt över bygel. Så att de alltså ligger på både in o utsidan. Är du med? :lol:
Bandet brukar finnas i både svart och vitt. :D
Användarens profilbild
Av Freyja
Jag har haft 2 st bh:ar nu där bygeln gått av!

Borde kanske gå in på en underklädsbutik och få utprovat en med rätt storlek!?
Användarens profilbild
Av McMorrigan
dryas skrev:Jag har haft 2 st bh:ar nu där bygeln gått av!

Borde kanske gå in på en underklädsbutik och få utprovat en med rätt storlek!?
:tumup: Det är toppen att få hjälp av ett tuttproffs!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?