Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av UlleL
Jag bär J, snart fem år, i sjal eller ergon ibland. Fast bara korta stunder hemma o helst skall även I, ett år sitta på andra sidan av mig

Innan jag var föräldraledig o innan jag köpt en bil så bar jag hem honom varje dag från dagis = 50 minuter i vuxentakt utan att bära med mycket uppförslut. Då vägde han 17-18kg, men det var inga problem :tumup:
I helgen har vi burit Axel ett antal timmar på Kolmården. Växelvis i Boban och Zara 5,2 m. Har funkat finfint. Idag somnade den mycket trötta pojken till och med. :heart:
Scharlott skrev:Här på bilden bär jag Jesper (4½ år, 109 cm och 19 kg) i Boba 2G :loving:

Bild
Storebrorsorna har vid motsvarande ålder (ca 4½-5 år) burits i vävd långsjal, ERGObaby och Patapum Toddler.

Jag blir mycket nyfiken på Boba, har den någon typ luva eller annat stöd för barnets huvud om barnet somnar?
Smurfstrumpan skrev:
Scharlott skrev:Här på bilden bär jag Jesper (4½ år, 109 cm och 19 kg) i Boba 2G :loving:

Bild
Storebrorsorna har vid motsvarande ålder (ca 4½-5 år) burits i vävd långsjal, ERGObaby och Patapum Toddler.

Jag blir mycket nyfiken på Boba, har den någon typ luva eller annat stöd för barnets huvud om barnet somnar?
Det har den. :)
Bild
Med sovande barn och huvudstödet uppe.

Bild
Huvudstödet löst hängande.
Fluffboll skrev:
Smurfstrumpan skrev:

Bild

Bild

Bild
Åh, tack för både svar och bild :-)
Smurfstrumpan skrev:
Fluffboll skrev:
Smurfstrumpan skrev:

Bild

Bild

Bild
Åh, tack för både svar och bild :-)
Det finns som sagt ett huvudstöd. Du fäster det med knappar på axelbanden. När huvudstödet inte används kan det rullas ihop och fästs med gummiband under kanten med tryckknapparna. Det kan även tas av helt.
Kompletterar med en bild som visar det ihoprullade huvudstödet.
Bild
Av ninen
Jag bär J, nyss fyllda fyra regelbundet när vi vandrar i Yosemite med omgivningar och han blir trött. Med ergon.

Om vi har glömt den bär jag honom utan redskap på ryggen. Han är inte jättestor men heller inte jätteliten. Väger väl en sådär 16 kg skulle jag tro.
Panakeia skrev:Bild

;-))

Coolt! Vad är det för knytning?

Fyraåringen sitter som en smäck i tibetansk ryggsäck med Dolcinon, jag övar ryggknytningar på honom, det är lättare än med lillebror, fyraåringen sitter som han blir tillsagd ;-)
Användarens profilbild
Av iko
Jag har burit Humles M i Easycare på ryggen (hon är 6½ nu, och det var nog i februari nån gång). Dessutom har jag haft min 2-åring på magen (långsjal) och samtidigt haft 5-åringen på axlarna i ganska snabb marsch till spårvagnen (efter att vi missat bussen till den) några gånger. Räknas det som att bära en 7-åring tro? Det var ansträngande i vart fall.
Smurfstrumpan skrev:
Panakeia skrev:Bild

;-))

Coolt! Vad är det för knytning?
Tror att det är någon omsluten ryggsäck med tibetansk avslutning. Gick det att förstå vad jag menar?
Ryggsäck, tyget under armarna, kors över ryggsäcken nerifrån liksom, och tyget sedan upp över axlarna igen och sedan tibetansk avslutning...

Fråga inte om det det är en bra knytning, det minns jag inte. kortet är taget för rätt många år sen nu...;)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?