Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

thowida skrev:Nu blir det ju inga sträckor eller långa stunder men en kvart här och då när man är alldeles alldeles slut efter en heldag på dagis..

Hon är 5 i sommar och vi tar vad vi haver, oftast en sele, Angelpack, ergokopian eller MT och vid riktigt mys mys i sjalen på magen (numera endast på pappa) så ja jag är lite sugen på att testa boba. :lol:
Jag med :D :lol:
Jemmah skrev:
sacha42 skrev:alva 4 1/2 år i bärabarn ringis. 15kg 107cm lång. Gick kanske en kvart sen började det bli tungt :lol:

Alva 4år i Mt och beco, 1h utan problem :tumup:
Låter lovane med becon :wink:
Det är just Ellan vi brukar bära med då :loving:
Jag har burit Stora L rätt regelbundet i sjal när han var 6 år, då bar jag till och från förskolan ett par månader. Sen har jag burit Stora och Lilla L tillsammans i en MT när Lilla L var liten (hon satt i krysset fram) men slutade när den gemensamma vikten började närma sig 26-27kilo för då gjorde det ont i knän och fötter! Vi har en dryg halvtimmes promenad (för mig) till förskolan längs stora bilvägar så det blev en nödvändighet med något "transportmedel" för honom. Nu är han inte så stor, han väger 18kg som 7åring men han är ganska lång.
Linnea vid 4 när hon var sjuk och vi fick en tid till bvc. Körde henne på skotern till nästa by där bussen gick i från till stan. Väl i stan så knöt jag in henne i inkan och bar henne. Blev väl ca 3 timmar jag bar henne sammanlagt den dagen.

4 år, sjuk, 22 kg och full vintermundering.
sacha42 skrev:
Jemmah skrev:
sacha42 skrev:alva 4 1/2 år i bärabarn ringis. 15kg 107cm lång. Gick kanske en kvart sen började det bli tungt :lol:

:think:

Jag börjar förstå, så när du byter bort ella måste du köpa en boba :app:
Jemmah skrev:
sacha42 skrev:
Jemmah skrev:

:think:

Jag börjar förstå, så när du byter bort ella måste du köpa en boba :app:
:mrgreen: ja kanske det så man kan bära lillan då vi sak semestra :app: :think: :dansar:
Fyraåring i Ergo, 17,5 kg. Testade att ha honom i tibetansk ryggsäck idag också, han satt jättebra och ville inte gå ur ;-) Vi kommer bära honom en del i sommar, har en stuga i vildmarken då man måste gå 5 km i myr- och skogsmark. Tror inte han klarar hela vägen själv i år. Lillebror ett år gammal bärs naturligtvis också då. Vi hade en bärstol när storebror var ett år, men den har vi sålt nu, tortyredskap jämfört med ergon och sjalen!
Av UlleL
Jag bär J, snart fem år, i sjal eller ergon ibland. Fast bara korta stunder hemma o helst skall även I, ett år sitta på andra sidan av mig

Innan jag var föräldraledig o innan jag köpt en bil så bar jag hem honom varje dag från dagis = 50 minuter i vuxentakt utan att bära med mycket uppförslut. Då vägde han 17-18kg, men det var inga problem :tumup:
I helgen har vi burit Axel ett antal timmar på Kolmården. Växelvis i Boban och Zara 5,2 m. Har funkat finfint. Idag somnade den mycket trötta pojken till och med. :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?