Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
MittNyaJag skrev:
Bubbi skrev:
MittNyaJag skrev:
Bubbi skrev:Dåliga bilder, på en missvisade modell.
Har du någon bild på baksidan?
Mitt huvud får inte riktigt ihop mönstret efter öronen...
Här kommer en illustration. Detta är precis innan monteringen, och innan stickandet av halskanten.
Aha! Jag tänkte mig rundstickat på något vis. Men sticka rman fram och tillbaka så ger det sig ju! :)
Jag brukar föredra rundsticka, men denna skulle jag inte få till på rundsticka.
Man skulle kunna sticka första resåren på rundsticka dock. Det skulle bli snyggare.
Senast redigerad av Ponyo den mån okt 08, 2012 17:34, redigerad totalt 1 gånger.
kvarnvik skrev:Det går bra för mig med min spetssjal :vågen: Jag tror faktiskt att jag kommer att klara att slutföra den :D
Vad kul :D Vad stickar du för sjal?
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
kvarnvik skrev:Det går bra för mig med min spetssjal :vågen: Jag tror faktiskt att jag kommer att klara att slutföra den :D
Vad kul :D Vad stickar du för sjal?
En sån här:
Bild
Busenkelt mönster :D
Vad fin den var kvarnvik! Jag har ju sett bild på den tidigare, men på den där senaste bilden såg den finare ut tycker jag :tumup: Jag kanske skulle ge mig på en sån. Min kaunisjal kommer inte bli färdig. Det är så jäkla tråkigt att bara sticka räta, i kombination med att jag inte gillar garnet blir motivationen att plocka fram den obefintlig :lol: Lite spetsstickning vore kanske en bättre idé. Tror ni man kan sticka den i kauni, eller blir det tårta på tårta? Det är ju ganska breda färgskiftningar så det kanske funkar ändå
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:Vad fin den var kvarnvik! Jag har ju sett bild på den tidigare, men på den där senaste bilden såg den finare ut tycker jag :tumup: Jag kanske skulle ge mig på en sån. Min kaunisjal kommer inte bli färdig. Det är så jäkla tråkigt att bara sticka räta, i kombination med att jag inte gillar garnet blir motivationen att plocka fram den obefintlig :lol: Lite spetsstickning vore kanske en bättre idé. Tror ni man kan sticka den i kauni, eller blir det tårta på tårta? Det är ju ganska breda färgskiftningar så det kanske funkar ändå
Jag stickar min i Kauni, dock i grå-svart :D
Kan du inte ta en bild kvarnvik? Eller har du visat den? Jag har haft så lite sticklust så jag har inte lusläst tråden den senaste tiden.

Jag har bestämt mig för att börja beta av garnlagret. Jag har en massa muskat som jag köpte på rea och funderar på om man skulle virka en kudde? Den här var ju fin, hur virkar man en sån månntro? Man virkar rundlar antar jag, men hur monterar man dem sen?

Bild
Användarens profilbild
Av tweed
sussry skrev:
kvarnvik skrev:Så här ser den ut just nu:
Bild
Så fin.
Hur är garnet att jobba med?
Jag gillar ju Kauni, det är som ull är mest, tror jag. Luktar lite får, är lite strävt, men lättstickat. Fast när jag har stickat en stund på min bolero i babymerino känns det som hamparep :roll:
kvarnvik skrev:Så här ser den ut just nu:
Bild
Så snygg!
Var finns mönstret?
Knyttet & K skrev:Kan du inte ta en bild kvarnvik? Eller har du visat den? Jag har haft så lite sticklust så jag har inte lusläst tråden den senaste tiden.

Jag har bestämt mig för att börja beta av garnlagret. Jag har en massa muskat som jag köpte på rea och funderar på om man skulle virka en kudde? Den här var ju fin, hur virkar man en sån månntro? Man virkar rundlar antar jag, men hur monterar man dem sen?

Bild
Vilka fina kuddar. Hur man får ihop det har jag ingen aning om tyvärr :roll:

Jag håller just nu på med en swallowtail till min mammas kompis men den kan jag bara sticka på när barnen sover så jag har ett enkelt projekt på gång samtidigt. Jag har börjat virka en matta 8) Det blir antagligen bara en liten dörrmatta för det tar ganska lång tid. Tanken är att det ska bli en osynlig övergång mellan färgerna. Jag använder restgarner från vävning och har spolat ihop 6 st trådar till varje nysta och sen byter jag ut en av trådarna varje gång jag gör ett nytt nysta.
Bild
Jag fick iden till det här med att testa färgskiftningen när jag virkade en väska, även den av gamla vävrester.
Bild
Iden till den fick jag när jag gjorde en korg av mattlin.
Bild
Ibland är det roligt hur ett projekt ger en idé till nästa och sen vidare till nästa osv.
  • 1
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?