Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Ofta skriver folk här att de ritat av ett par byxor för att få ett mönster. Hur gör ni då? Om man inte ska sprätta itu byxorna tycker jag det är omöjligt att rita av i grenen, har ni några tips?
Användarens profilbild
Av Pyron
Jag lägger ut klädesplagget på bordet sen lägger jag mönsterpapper över och ritar så bra det går.
En kompis lägger plagget på det tyg hon ska ha sen klipper hon.

Det var två sätt, men det finns kanske fler.
Användarens profilbild
Av sarahlc
Jag brukar användå måttbandet och mäta där det inte går att rita av direkt. Är det ett lättare plagg lägger jag det rakt på tyget och klipper annars brukar jag mäta och sen rita en skiss i mitt lilla block, så har man det om man vill göra fler vid senare tillfälle.
lycka till! :D
Användarens profilbild
Av Annika80
i grenen, så kan man ju också vika in det ena byxbenet i det andra så att man ser hur grensömmen går. Jag brukar oftast bara lägga plagget på paper och rita lite grovt.
Användarens profilbild
Av Ingetora
Annika80 skrev:i grenen, så kan man ju också vika in det ena byxbenet i det andra så att man ser hur grensömmen går. Jag brukar oftast bara lägga plagget på paper och rita lite grovt.
Så gör jag också. Sen måste man tänka på att fram och bakstycke ser olika ut i grenen om man vill få riktigt bra passform på byxorna.
Användarens profilbild
Av Fryle
Tack för alla tips! Det verkar som om man inte behöver vara så noggrann som jag trodde. Och att lägga byxbenen i varandra för att komma åt i grenen låter nästan självklart (ändå kom jag inte på det själv), så gör man ju när man syr dem.
Av Britt
Jag suger åt mig av tipsen jag också!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag tror att man inte behöver vara fullt så noggrann när man syr barnkläder som om du syr vuxenkläder. Tänk själv - hur ofta lämnar du tillbaka barnkläder till affären för att passformen är fel, alltså inte att storleken är fel..... ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?