Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har sett filtar som ser ut som att man gjort en mormorsruta med typ hundra varv, ny färg på varje varv. Är det så man gör, eller blir det fel någonstans då? Har någon gjort en sån filt? Vilket garn och vilken sticka bör man ha?

Jag har bara virkat en enda filt, men nu när den är klar har jag svår virkningsabstinens.. Jag har dock inte så mycket tålamod att lära mig nya saker, så jag hoppas på att kunna göra det jag redan kan men på ett annat vis. :)
Det går jättebra! :D Och det blir grymt mycket mindre trådar att fästa... :roll:

Garn väljer du nåt som du tycker om (ska det vara bebisfilt kan det ju vara bra om det är lätt att tvätta) och virknål utifrån det!

Den mer traditionella mormorsfilt jag nyss virkat till syrrans dop virkade jag med tre-trådigt ullgarn och virknål 3,5.
solängel skrev:Det går jättebra! :D Och det blir grymt mycket mindre trådar att fästa... :roll:

Garn väljer du nåt som du tycker om (ska det vara bebisfilt kan det ju vara bra om det är lätt att tvätta) och virknål utifrån det!

Den mer traditionella mormorsfilt jag nyss virkat till syrrans dop virkade jag med tre-trådigt ullgarn och virknål 3,5.
Tur med trådarna! :lol: Den lilla filten som ligger i vagnen nu tog nästan två år att färdigställa. :roll:

Men jag tänker mig att man borde ha ett lite kraftigare garn till en sån filt, får se vad jag hittar då. Fasen vad kul! :D
boosten skrev:
solängel skrev:Det går jättebra! :D Och det blir grymt mycket mindre trådar att fästa... :roll:

Tur med trådarna! :lol: Den lilla filten som ligger i vagnen nu tog nästan två år att färdigställa. :roll:

Men jag tänker mig att man borde ha ett lite kraftigare garn till en sån filt, får se vad jag hittar då. Fasen vad kul! :D
De har ju rea på hemflit nu... :wink: Eskimo kanske? Virknål 8-9.
jag håller på med en (eller ett par om man räknar de halvfärdiga som ligger och samlar damm) och iom att man virkar in trådarna blir det nästan ingen tråd att fästa!

I "Hem till gården" på tv4 på dagtid finns det en monsterruta om ligger över en fåtölj och är otroligt fin!
Jag har precis nu ikväll gett bort en monsterrutefilt till en kommande bebis. Jag virkade i strumpgarnet Regia (ull/bambu) med virknål 3,5, det gick åt två hekto till en lagom filt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?