Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Charlottis
Har nu bestämt mig för att köpa en sino som första sjal till kommande bebis i sommar.

Har även läst om en sjal som heter mysak (finns två varianter men jag syftar på den den som är gjord i singeljersey). Läste någonstans att denna ska vara likvärdig sino i tyget dvs tunnare och svalare men samtidigt stretchig, stämmer verkligen detta? Är ju lite skillnad på dem i pris nämligen...
Jag har provat båda och jag tycker inte alls de är lika. Sinon är tunn, betydligt tunnare och svalare än Mysaken tycker jag. Jag köpte min Sino i maj för två år sedan och den var perfekt den varma årstiden. Förra året hade jag tillfälligt en Mysak här eftersom jag skulle ge den till en kompis. Jag använde den med andra ord aldrig själv, men den kändes mjuk och skön men också mer stabil än en Sino (vilket innebär att den inte är lika tunn och sval, men å andra sidan troligen har längre användningstid). Nu har jag iofs hört, tror jag, att hon bytt tyg till sina Mysak? men det törs jag inte uttala mig om. Hoppas någon annan svarar här också :)

Jag tycker absolut Mysak är en prisvärd sjal (den ser dock lite mer hemmasydd ut, men om man inte störs av det så), men väljer man mellan den och Sinon handlar det nog mer om vad man är ute efter (tunn eller stabilare). Att tänka på är kanske också att även om Sinon är dyr så är andrahandsvärdet rätt högt, ifall man sedan vill sälja.
Användarens profilbild
Av jazoo
tycker du har fått bra svar från noranora. mysak är betydligt tjockare, men prisvärd.

om jag ska rekommendera någon av dessa så tycker jag att sino är en bättre sjal, speciellt om du skall ha den på sommarhalvåret, då den är betydligt tunnare och svalare.
Men, du skriver ju också att det finns en annan variant som är singeljersey så jag tror bestämt att det inte var den som jag provade - och singeljersey låter onekligen mer jämförbart med sino. Hoppas någon som har provat den kan svara här :)
noranora skrev:Men, du skriver ju också att det finns en annan variant som är singeljersey så jag tror bestämt att det inte var den som jag provade - och singeljersey låter onekligen mer jämförbart med sino. Hoppas någon som har provat den kan svara här :)
Precis, misstänker att du haft den kraftigare varianten. Den är den andra jag är nyfiken på över hur den är i tyget och kvaliten.
Användarens profilbild
Av jazoo
Charlottis skrev:
noranora skrev:Men, du skriver ju också att det finns en annan variant som är singeljersey så jag tror bestämt att det inte var den som jag provade - och singeljersey låter onekligen mer jämförbart med sino. Hoppas någon som har provat den kan svara här :)
Precis, misstänker att du haft den kraftigare varianten. Den är den andra jag är nyfiken på över hur den är i tyget och kvaliten.
:oops: Jag läste ju inte ens TS ordentligt innan jag svarade. Jag har nog bara provat den kraftigare varianten, så jag ska inte uttala mig alls tror jag......... :roll:

Säger som noranora, hoppas nån annan kan svara bättre! :tumup:
kände på dem på en mässa härromsistens då hon hade med sig bägge. Den gamla tyckte jag kändes mjuk, stabil och gossig, men varm. den nya kändes stel, hård, sträv men tunn och fortfarande stabil.

jag, som själv syr mycket av mina sjalar själv störde mig på sömnadskvalitén. Visst är de förhållandevis billiga - men jag skulle inte köpa den.

Om, det verkligen är en sino du vill ha men tycker de är för dyra - köp en begagnad sino - billigare än en ny mysak från hemsidan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?