Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Charlottis
Hej, ska ha en bebis i juni och sitter nu och letar efter en lämplig sjal att köpa.
Har funderat på nedanstående:

Sino verkar vara bra då den är sval och tunn, men blir den svajig och ostabil fort, dvs växer bebisen ur den snabbt?
Mam eco verkar också vara ett bra alternativ, dock ska den vara ganska tjock och svårare att knyta?
Mysak är billig, hittar dock inte så mycket info kring den? Tjock eller tunn?
Tricot slen är ett annat alternativ, för elastisk?
Miniminus är ett annat prisvär alternativ, är den tjock?

Som ni ser är jag förvirrad, vet inte vad jag ska välja :hmm:

Skulle bli så glad om någon kan dela med sig av erfarenheter kring lite olika sjalar och hur man ska resonera!
Användarens profilbild
Av Jolin
Jag har haft Sino och Tricot slen, mellan dem är Sinon en solklar vinnare för mig. Mycket tunnare (svalare) och mjukare (gosigare). Sedan blev min Tricot slen bara längre och längre så man fick tvåtta den för att inte snubbla på den. Det gjorde ju även att man fick knyta om den under dagen för att knytningen blev slapp när den tänjde sig. Den kändes som väligt mycket mer tyg också men jag kan tillägga att jag är en ganska liten person (stl 34-36)
Användarens profilbild
Av mimpen
Sinon vore nog skön i sommar. Själv hade jag en mam eco som jag använde tills bäbis vägde ungefär 6,5 kg. Den gick att ha då med, men jag började gilla de vävda mer då. Mam Econ är stadigare än sinon, så den har en längre användningsperiod. Jag tyckte den var tunn och smidig och lätt att knyta den med. Men jag har aldrig använt sino själv.
Användarens profilbild
Av Helene
Hade en sino till Valter de första månaderna (han föddes i augusti) och sen hade jag en babybundler (den gamla, breda varianten)
ÄLSKAR båda!! Sinon för att den var så liten, enkel, sval, osv. och babybundlern för att den avlastade jättebra och var rejält bred (70 cm) och jättegosig.
Av Lotten
Helene skrev:Hade en sino till Valter de första månaderna (han föddes i augusti) och sen hade jag en babybundler (den gamla, breda varianten)
ÄLSKAR båda!! Sinon för att den var så liten, enkel, sval, osv. och babybundlern för att den avlastade jättebra och var rejält bred (70 cm) och jättegosig.
:iagree: Precis min upplevelse! Jag köpte babybundlern till Ivar som förstasjal och det var inte så bra. Den kändes jättestor och otymplig när han var pytte (och jag var ovan). Men sedan när jag vågade mig på att prova igen när Ivar var ca 7 mån var den jättebra som myssjal. Jag tror att jag bar i den tills han var två, parallellt med vävda sjalar.

Till Liv köpte jag en sino och jag har älskat - verkligen älskat! - den. Den har varit så lätt, smidig och snygg! Perfekt till en pyttebebis! Nu när hon är snart fem månader så använder jag den rätt sällan. Nu föredrar jag babybundlern som känns stadig och mysig. Men sinon var verkligen värd sina pengar! Den rekommenderar jag varmt, särskilt till en sommarspädis.

Lycka till! :D
Av Abunai
Jag hade en tricot slen till sonen och nu har jag mam eco och minimundus till dottern. Tycker bäst om mam econ - och ett plus är att den "håller" lite längre då mina barn blir tunga snabbt! Och jag tycker att den håller formen bra för att man slipper knyta om när man tar ut henne, det gör inte minimundusen lika bra.
Sanna81 skrev:Jag hade en mam eco, det är den enda trikåsjal som jag provat, men jag tyckte inte att den var svår att knyta.
:iagree:

Jag tyckte jättemycket om Mam eco! Den var väldigt sval och skön och stadig, när den började bli lite sladdrig var det bara att tvätta den så blev den fast igen!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Charlottis skrev:Är verkligen en djungel detta med sjalar... :hmm:

Nu stötte jag precis på en anna sjal som även den verkar bra; wrapsody bali strech.
Den är stadig utan att vara jättetjock, men det är väldigt bred. Det gör att man kanske vill ha den dubbelvikt i början och det blir ju snabbt rätt varmt!

Köper du en Sino rekommenderar jag att köpa en ny eller i alla fall en som använts till högst ett barn tidigare. Sinon jag hade blev väldigt sladdrig och tappade all stuns efter ett par månader, men då var den använd till minst två, kanske fler barn innan jag lånade den. (Detta gäller säkert de flesta tunnare trikåsjalar.)
Användarens profilbild
Av Mirjam
Jag har en Sino och en WBS (wrapsody bali stretch) och jag tycker att Sinon varit den som funkat bäst i början till pyttebebis. WBS:en har jag börjat använda mera nu när bebin närmar sig sju kilo men jag tycker fortfarande den är för bred för att vara riktigt bra även om den avlastar bättre än Sinon. Den kommer ju gå att använda längre och passa bättre allt eftersom.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?