Ja till slut bestämde jag mig och hoppades på att jag inte skulle bli besviken. Jag beställde maskinen i helgen och idag fick jag den. Jag har läst hela manualen ett par gånger och provsytt lite grann

Tråden har gått av flera gånger men jag är nästan helt säker på att det är för att jag har billighetstråd som inte riktigt är jämn. Den är mycket annorlunda mot min gamla gamla gamla maskin

Jag har dessutom haft ett par utklippta grejjer som har legat och väntat på overlocksöm som jag har sytt klart nu och det fungerade rätt bra (förutom brusten tråd ett par gånger som sagt)
Jag vet inte hur tjocka sömmar som maskinen tar ännu, har inte försökt mig på någonting tjockt men utöver det så verkar det som att den ska kunna sy allt man vill med den. Den har massor av nyttosömmar och dessutom en del dekorsömmar som är lite roliga att ha

Den kom dessutom med alla pressarfötter som man behöver och lite andra extra tillbehör så jag är ganska nöjd hittills men jag ska testa den mera helt klart och kan rapportera hur den funkar allt eftersom...
Alissa: 20080805 Elvira: 20100526 Bebis: Juni 2014
http://trulsamin.blogg.se/
Jag är doula