Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

erisara skrev:Oj vad alla hinner sticka. Själv har jag inte öppnat stickpåsen på flera veckor, trädgården tar all tid.
Åh, vissa dagar blir det mindre stickning/virkning än andra. Fast jag har bara en tråkig balkong... Jag försöker i alla fall att handarbeta lite grann varje dag, särskilt för att det är avkopplande och skönt att göra något eget när man är hemma ensam med en aktiv 1,5-åring hela dagen.
Användarens profilbild
Av sussry
emindy skrev:Jag kan uppdatera lite hur det går med min virkade bebisfilt i Lovikka-garn!

Jag ledsnade på att sticka och montera traditionella mormorsrutor, så när jag gjort sex stycken och monterat ihop dem började jag virka monsterruta utanför dem, så det blir en kärna av vanliga mormorsrutor och sedan monsterruta som ramar in. Tyvärr vart det lite många maskor när jag gick över till monsterruta så jag har precis repat upp och skall korrigera det misstaget.
Blir ganska tradigt med vanliga rutor! Intressant lösning. Hoppas du visar hur den ser ut färdig sedan.
sussry skrev:
emindy skrev:Jag kan uppdatera lite hur det går med min virkade bebisfilt i Lovikka-garn!

Jag ledsnade på att sticka och montera traditionella mormorsrutor, så när jag gjort sex stycken och monterat ihop dem började jag virka monsterruta utanför dem, så det blir en kärna av vanliga mormorsrutor och sedan monsterruta som ramar in. Tyvärr vart det lite många maskor när jag gick över till monsterruta så jag har precis repat upp och skall korrigera det misstaget.
Blir ganska tradigt med vanliga rutor! Intressant lösning. Hoppas du visar hur den ser ut färdig sedan.
Det är tråkigt att montera mormorsrutor. Jag gjorde en lite annorlunda lösning på filten som syrrans bebis ska få i doppresent, får se om jag hinner lägga över bilderna till datorn i veckan.
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev: Sen skulle jag ha lite angora-tweed också, men det fanns inte hemma så det skulle hon beställa åt mig, så nu måste jag bara bestämma vad det ska bli av det så jag kan ringa och säga hur mycket jag ska ha :lol: Nån som har något tips?
Nu har jag bestämt att jag vill sticka en väst i angora-tweed, med flätor. Kan någon hjälpa mig att hitta en snygg? Det ska vara en med delat framstycke :D
Av leonie
sussry skrev:
leonie skrev:
Min kära mor sitter just nu i min soffa och syr fast en spetsstickad kant på en snövit bebisfilt i ekologisk bomull och dricker rödvin samtidigt... :whut:
Hur törs hon!!!!! :hmm:
Jag vet inte! :lol: Men det gick bra, filten är så fin så! :loving:
Av Ponyo
Nu har jag stickat klart kattmössan. :D
Och skrivit ett mönster. :hide:

Känner att mönsterskrivning är inte min starka sida. Ville helst göra en massa illustrationer för att förklara.

Stickas med stickor 2,5

Lägg upp 186 m (58 cm), sticka resår 3 cm.
Sätt 18 m på en hållare, sticka slätstickning tills det är 18 m kvar, sätt även dem på en hållare (150 m)
Sticka slätstickning tills arbetet mäter 9 cm. Sticka 52 m, öka en maska, sticka en maska, sätt markör, öka en maska till, sticka 37 m, öka en maska, sticka en maska, sätt markör, öka en maska till, sticka slätstickning. Sticka nästa varv utan ökningar (aviga). Öka igen vid markeringarna, Sticka tills du har en maska kvar innan markeringen, öka en maska, sticka en maska, flytta markör, öka en maska till, sticka tills du har en maska kvar innan markeringen, öka en maska, sticka en maska, flytta markör, öka en maska till, sticka slätstickning. Sticka nästa varv utan ökningar (aviga). Fortsätt öka så tills ökningarna (örat) mäter 5,5 cm.
Maska av på båda sidor, lämna 38 m (14 cm) på mitten. Minska på var sida var 6:e varv, tills det är 24 maskor kvar, sticka 18 cm.

Halskant, stickas i resår. 1 rm, 1 am. Se till att du avslutat med likadan randning som resåren då stickade i början (om du stickar randigt). Plocka upp maskor längst med kortsidan (det som ska bli halsen), ca 22 maskor, sticka maskorna som du satte på hållaren, plocka upp maskor längst med den andra kortsidan. Sticka resår 6,5 cm mätt från kortsidan.
Användarens profilbild
Av tweed
Snyggt jobbat bubbi!
JAg sitter och stickar baklänges på min spetssjal :| Upptäckte ett fel för flera varv sedan, men fuskade till det och fortsatte och lyckades ju förstås göra fel på fuskstället, så nu får jag ta upp och göra om ordentligt :roll:
Postade det här i tygblöjetråden men tänkte att jag kunde visa det här också:

Det är ett gammalt vintagemönstret, som jag hittade av en händelse, på 3 olika stickade blöjbyxor: Det är jättecharmigt :D

Bild

http://www.glamarama.net/knitting/patte ... oakers.pdf
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?