Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag vill ha en till palten, är de bra? Den fick rätt varierande omdömen om man läser under recensioner... Jag tror jag kommer byta till vävd rätt tidigt, så jag vill bara ha något mysigt den allra första tiden. Jag har en bred BaBu som är stadig och bra så den behöver bara vara snygg :lol:
Hur är den jämfört med Mobyn (som jag var nöjd med). Palten blir ett vinterbarn så det gör inget om den är varm.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tror den blir jättebra! :D

Gillade våran, kan inte komma på nåt att klaga på, inga konstiga kanter som skär in, töjer sig inte särskilt mycket medans man bär om man ser till att sträcka den innan den torkar... bytte iofs till vävd redan efter ett par månader men då hade jag också en bäbis som knäckte sex kilo redan efter en månad så han låg väl på sju kilo någonting då de vävda tog över :wink:

(...och de där nya, grön/svart randiga ser sååå fina ut... :roll: sån skulle jag velat ha till L! :love: )
Användarens profilbild
Av Anso
Den är bra!
Jag hade en smal variant i kahkifärgat. Stadig trikåsjal. Hittar inget att klaga på heller egentligen. Lite "strävare" yta än Sinon men den är ju inte sträv om du förstår vad jag menar...... :roll: :D ... men ska jag jämföra så ska jag.
Bra sjal till bra pris tycker jag! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
CrazyMagpie skrev:
(...och de där nya, grön/svart randiga ser sååå fina ut... :roll: sån skulle jag velat ha till L! :love: )
Ja, det ser skitsnygg ut. Det är en sån jag vill ha :D
Användarens profilbild
Av Clärchen
Knyttet & K skrev:
CrazyMagpie skrev:
Synd... Jag har en duvblå till salu för 200:- pix 8)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Knyttet & K skrev:
CrazyMagpie skrev:
mmm den e snygg!
tror också det är en jättebra trikåsjal... och bra pris 8)
Användarens profilbild
Av akirfa
Hej!
Ska köpa mig en trikåsjal till nästa bebis men har så svårt att välja!
Är inne på en Sino...
Hur är minimundus, är den varm?

:) akirfa
Användarens profilbild
Av Anso
akirfa skrev:Hej!
Ska köpa mig en trikåsjal till nästa bebis men har så svårt att välja!
Är inne på en Sino...
Hur är minimundus, är den varm?

:) akirfa
Nja, skulle inte säga att den är så himla mycket varmare än Sino och det spelar ju inte så himla stor roll nu när sommaren snart är slut i alla fall.
Det blir varmt att bära liten bebben, så är det liksom. Speciellt när man har goa hormonvallningar som nyförlöst. Lite kläder på dig själv och barnet, speciellt inomhus eftersom sjalen ger tre lager tyg över barnet och två lager över din rygg.
Användarens profilbild
Av akirfa
Tack för svaret :)
Jag bar min första son i sjal, men då va han lite större så jag hade en vävd sjal då. Bar mitt i värsta sommarvärmen...å det blev varmt, men han njöt i fulla drag :D
Vet du hur det är, har läst att sinon kan "krulla" sig i kanterna efter ett tag, låter lite obekvämt?! Är sinon värd de extra pengar som den kostar?
Av JoJsMamma
Jag har en äldre minimundus, funkar bra som första sjal till en nyfödd bebis. Betyget blir "helt okej" från mig.
Användarens profilbild
Av Anso
akirfa skrev:Tack för svaret :)
Jag bar min första son i sjal, men då va han lite större så jag hade en vävd sjal då. Bar mitt i värsta sommarvärmen...å det blev varmt, men han njöt i fulla drag :D
Vet du hur det är, har läst att sinon kan "krulla" sig i kanterna efter ett tag, låter lite obekvämt?! Är sinon värd de extra pengar som den kostar?
Jag upplever inte att min blå Sino krullade sig. Om jag nu ska jämföra känslan med Minmundus så är Sinon "silkigare" på ytan och liiiiite tunnare. Välj en sjalfärg du gillar och så väljer du märke sedan! :D Det är värt pengarna att få en sjal man trivs i och känner sig lite snygg i, avlastningsmässigt mellan de två sjalarna vi pratar om nu så är det ingen gigantisk skillnad. Sinon är lite mer lättknuten eftersom den är "silkigare" tycker jag. Men som sagt, Minmundusen är ett bra val och för mindre pengar. :) (Såg att "Clärchen" hade en ljuvligt blå Minimundus till vrakpriset 200:- till salu......... :D )
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker faktiskt inte att Sinon är värd de extra pengarna. Nu var iofs A ganska stor när jag köpte våran men jag tyckte inte att den funkade till ett tyngre barn. Den är stadig och tunn, men eftersom ändarna är avsmalnande blev de så smala att de skar in i midjan på ett otrevligt sätt.
Eftersom tiden jag använder en trikåsjal är rätt kort köper jag hellre en billigare sjal faktiskt. Sen kan det kanske vara så att Sinon är värd de extra pengarna pga högre kvalitet, men eftersom jag sålde min rätt snabbt vet jag inte om den håller sig finare än andra.

Min favoritsjal är den breda BaBun. Den är väldigt stadig och funkar länge. Har man ett barn som sitter stilla i sjalen funkar den även till ryggknyt (den breda varianten)
Användarens profilbild
Av akirfa
Anso skrev:
akirfa skrev:Tack för svaret :)
Jag upplever inte att min blå Sino krullade sig. Om jag nu ska jämföra känslan med Minmundus så är Sinon "silkigare" på ytan och liiiiite tunnare. Välj en sjalfärg du gillar och så väljer du märke sedan! :D Det är värt pengarna att få en sjal man trivs i och känner sig lite snygg i, avlastningsmässigt mellan de två sjalarna vi pratar om nu så är det ingen gigantisk skillnad. Sinon är lite mer lättknuten eftersom den är "silkigare" tycker jag. Men som sagt, Minmundusen är ett bra val och för mindre pengar. :) (Såg att "Clärchen" hade en ljuvligt blå Minimundus till vrakpriset 200:- till salu......... :D )
Har nu funderat fram o tillbax, det blir en sino :D Har varit "småkär" i skogssäv ett tag, så varför inte slå till på en sådan då!
Tack för alla tips och råd :)
Av Maja Mollberg
Hej.

Bär min lilla dotter på 2,5 mån som snart väger 6 kg i minimundus sjal. Tycker att det är toppen. Gillar att tyget är ganska tunnt. Brukar gå ut och gå ca 2-3 timmar varje dag och har ännu inte fått ont i ryggen. Lycka till!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?