Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malinka
P skrev:Klart du är duktig, kul att höra lite från de som är från länder där bärkulturen har ett starkare fäste.
Ja, nästa gång ska jag fråga hur de bär.
Undrar bara varför hon som hade sin lille med sig kom med vagn :?
Användarens profilbild
Av Anva
Ååå...vilka underbara ord. Man blir så varm i hjärtat.
Av JoJsMamma
Alltid lika härligt när man får beröm ju! :D :tumsup:
Användarens profilbild
Av asa
Vad roligt att få höra :D
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Vad härligt! :-D

Men varför ser man aldrig några somaliska kvinnor i Sverige som bär sina barn? Tror de att "så gör man inte här" eller har bärkulturen tappat fäste också i Somalia (och andra afrikanska länder)?
Användarens profilbild
Av Elinea
Auroratiger skrev:Vad härligt! :-D

Men varför ser man aldrig några somaliska kvinnor i Sverige som bär sina barn? Tror de att "så gör man inte här" eller har bärkulturen tappat fäste också i Somalia (och andra afrikanska länder)?
Jag var på "kitchenparty" för en kompis som skulle gifta sig, det är typ som en Afrikansk möhippa. Hon är från Zambia. Där var det en Zambisk kvinna som bar sitt barn i en kortsjal som matchade hennes klänning. Jag undrar om hon har en sjal till varje klänning :-)
Av malinka
Auroratiger skrev:Vad härligt! :-D

Sen har de ju aldrig behövt tänka på det här med vinterkläder till sina barn i Afrika. Här tar de ju på overallen redan i september-oktober. Jag har själv aldrig provat, men antar att det blir svårare att knyta då.
Användarens profilbild
Av Sarai
Mamasamueli skrev::loving:

Jag har sett en afrikansk kvinna i Gbg som bar sin pojke på ryggen i torsoknytning. EN. Jag tror att vagn är en statussymbol och man är stolt över att kunna köpa en vagn till sitt barn. (Det är den ju för infödda svenskar också ju! :roll: ) Men hemma bär säkert många kvinnor sina barn som vanligt! :D
Jag undrar om jag inte har sett henne också. I nordstan, ganska kort och rund kvinna med kort hår? Hade jag inte haft bråttom hade jag stannat och bett hene visa hur hon knytit, snyggare knytning har jag aldrig sett. Det var som en andra hud.
Användarens profilbild
Av emelie
Åh vad roligt!

Jag blev stoppad av en afrikansk kvinna i Farsta C en gång, Oliver satt på magen i omslutetX i Bebinan.
"Bra! Så där bär vi hemma i Afrika! Bra!"
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?