Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

leonie skrev:
sussry skrev:
Maddemoa skrev:Idag av alla dagar (med värkar och allt) har jag lärt mig sticka med magic loop. :vågen: Så enkelt och smidigt och inte alls svårt som jag inbillat mig.
Nu är snart ena benet på blöjbyxorna klart :vågen:
:tumup: :vågen:
Hoppas Maddemoa blev klar med dem, för nu har hon fått användning för dem... :D
Nä, klara är de inte. Men de är så stora att han kommer inte kunna ha dem än på ett tag ändå. Det är inte klokt vad snabbt man glömmer hur små nyfödisarna är.

Tack för gratulationerna :heart:
Av Ponyo
Maddemoa skrev:
leonie skrev:
sussry skrev:
Maddemoa skrev:Idag av alla dagar (med värkar och allt) har jag lärt mig sticka med magic loop. :vågen: Så enkelt och smidigt och inte alls svårt som jag inbillat mig.
Nä, klara är de inte. Men de är så stora att han kommer inte kunna ha dem än på ett tag ändå. Det är inte klokt vad snabbt man glömmer hur små nyfödisarna är.

Grattis till lille Max! :heart:
Bubbi skrev:
Maddemoa skrev:
leonie skrev:
sussry skrev:

Grattis till lille Max! :heart:
Grattis till grabben.
Jag handlade mig lite mera knit pro-delar, och då kom jag på vad Karin sa när jag häromveckan handlade skivor från CD On.

"Mamma, varför köpte du såna där skivor? Det brukar ju vara garn du får i brevlådan??!"
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Jag handlade mig lite mera knit pro-delar, och då kom jag på vad Karin sa när jag häromveckan handlade skivor från CD On.

"Mamma, varför köpte du såna där skivor? Det brukar ju vara garn du får i brevlådan??!"
:Hahaa:
:rofl:
Ååååhhh jag är så trött på den här grytlappen nu, och till på köpet stickade jag fel och fick repa upp två varv. :gaah:
Dessutom måste jag sticka en till (men det blir enligt ett mönster hos Garnstudio på rundsticka) och så ska de vara klara om 10 dagar. Tiden borde inte vara ett problem, men jag har ju ingen lust att sticka mer på den här, så det är svårt att motivera sig. :?

sussry: Jättesöt tröja och bebis! :loving:
. Men
zandrama skrev:Ååååhhh jag är så trött på den här grytlappen nu, och till på köpet stickade jag fel och fick repa upp två varv. :gaah:
Dessutom måste jag sticka en till (men det blir enligt ett mönster hos Garnstudio på rundsticka) och så ska de vara klara om 10 dagar. Tiden borde inte vara ett problem, men jag har ju ingen lust att sticka mer på den här, så det är svårt att motivera sig. :?

sussry: Jättesöt tröja och bebis! :loving:
Ajdå, repa upp är aldrig kul., Hoppas du hittar motivation att sticka färdigt. :tumup: Min socka är snart färdig, men jag hatar verkligen att sticka nummer 2. Då vill man gå vidare med nästa projekt istället för att trilskas med samma som man precis stickat färdigt :| Men bara en strumpa är inte mycket värt så det är bara att skrida till verket...

Jag har ju beklagat mig här i tråden om att jag vill sticka smått (men bebis passar inte in i planeringen här just nu). Idag meddelar min bror att jag ska bli faster! :vågen: :floet2: :tumsup: Så nu fick jag ytterligare projekt att lägga till listan :wink:
Är det någon som testat Knit Pros rosa akrylspetsar?

Jag fick nyss hem två par genomskinliga akrylspetsar, och jag blir ju nästan åksjuk av att man ser garnet genom spetsarna också - så att man ser både främre och bakre maskbågen på varje maska....

De var ju ett par tior billigare än träspetsarna - men det tycker jag inte det var värt om jag även i fortsättningen ska få ont i huvudet av att sticka med dem.

Frågan är väl om de rosa spetsarna också är genomskinliga - eller om man helt enkelt ska fortsätta med träspetsar, om man måste köpa till mera.
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:Är det någon som testat Knit Pros rosa akrylspetsar?

Jag fick nyss hem två par genomskinliga akrylspetsar, och jag blir ju nästan åksjuk av att man ser garnet genom spetsarna också - så att man ser både främre och bakre maskbågen på varje maska....

De var ju ett par tior billigare än träspetsarna - men det tycker jag inte det var värt om jag även i fortsättningen ska få ont i huvudet av att sticka med dem.

Frågan är väl om de rosa spetsarna också är genomskinliga - eller om man helt enkelt ska fortsätta med träspetsar, om man måste köpa till mera.
Två av mina klasskompisar har såna. De är inte helt genomskinliga men lite. Tydligen kan färgen bli svagare om man stickar mycket.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag stickar som en kratta :roll: Håller på med min "idiotsäkra" spetssjal och hade när förra varvet började 1m mer på högra sidan än på vänstra, stickar på på högra sidan och får fusköka en maska för att det ska gå jämnt ut med mönstret. Sen stickar jag vänstra sidan och tänker att den kommer ju inte gå jämnt upp med mönstret för att det är fel någonstans. Men det går jämnt upp. När jag sedan räknar maskorna har jag en maska mer på VÄNSTRA sidan :whut:
Jag ska nog helt enkelt inte sticka spets :|
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
Kaffemoster skrev:Är det någon som testat Knit Pros rosa akrylspetsar?

Två av mina klasskompisar har såna. De är inte helt genomskinliga men lite. Tydligen kan färgen bli svagare om man stickar mycket.
mina regnbågsspetsar tappade färg jättefort. Fast de lila har hållit bättre! Jag gillar acrylspetsarna mest jag...
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?