Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Franneke
Jag tänkte öka på sjalgarderoben och önska mig en sjal till min födelsedag. Jag tänkte antingen en Stork Lilly eller en Girasol Symphou, eftersom jag blivit förtjust i randiga sjalar sedan vi har en underbar Didy Lisa här hemma (tack Cinnamon! :vågen: )

Frågan är vilken längd man ska önska sig. Jag är 1,65m och storlek M (38/40), knyter omslutet kryss med Didy 4,20m med knyt på ryggen nu när tösen är snart 3 månader. Jag tänker att det blir andra knytningar framöver (på höften, förhoppningsvis klarar vi även på ryggen), men barn har ju en tendens att växa också, så man borde väl rimligtvis behöva mer längd till en ett- eller tvååring än till en liten bebis, eller? Eller beror längden bara på bärarens storlek? Eftersom jag vill ha sjalen tänker jag strunta i att sambon är längre och behöver en 4,70... :D

Jag undrar hur ni resonerar när ni väljer längd. Ska jag ta en 4,20 eftersom den är lättare att hantera, eller en 4,70 så man är på säkra sidan och kan knyta allt? Och hur är det med storkarna, som är 4,10m och 4,60 enligt deras hemsida. Mäts de annorlunda eller är de lite kortare?
Av Sofie
Jag har gått från lång till kortare med växande barn, framförallt för att jag knyter större barn mer på ryggen.
Så ta du en 4,2 :-)
Av Franneke
Okidoki, då verkar längden vara bestämd... :D

Vet ni om man kan klämma på en Stork Lilly här i Sverige? Babydesign verkar inte ha den än, inte heller de nya Leo-färgerna. Hade annars varit superbra, eftersom jag kan ta mig till Stockholm... Är det nån här på SB som kanske har en och kan berätta hur den är?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Hoppas du hittar dig en bra födelsedagssjal! :-D
Franneke skrev:Okidoki, då verkar längden vara bestämd... :D

Vet ni om man kan klämma på en Stork Lilly här i Sverige? Babydesign verkar inte ha den än, inte heller de nya Leo-färgerna. Hade annars varit superbra, eftersom jag kan ta mig till Stockholm... Är det nån här på SB som kanske har en och kan berätta hur den är?
Hade missat att det kommit nya färger och blev ju tvungen att kika lite på dem... 8)

Denna skimrade ju väldigt fint på bilden iaf...
Bild

Och denna var ju inte helt illa den heller!
Bild

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?