Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika E
Jag fick hem en trikåsjal igår och den är härligt grönturkos och tunn och lagom stretchig, så långt är jag jättenöjd! :vågen: Men den är för kort! :( Jag får till en knut ganska precis, men inga svansar öht... :/
Så nu funderar jag på att förlänga ändarna med en halvmeter var.... Om jag lägger tygdelarna 25cm omlott med sjaltyget och syr flera ordentliga sömmar på omlottdelen (typ overlocksöm), så borde det väl funka bra? Omlottdelen kommer att hamna typ mitt i knuten, men tyget är riktigt tunnt och hittar jag lika tunnt tyg att skarva med så kommer det ändå inte bli för tjockt. Eftersom sjalen har overlockade kanter i mörkbrunt så tänkte jag leta mörkbrunt tyg till ändarna.

Visst borde det funka?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kan ju annars tipsa om att blöta sjalen och sträcka den i vått tillstånd! :tumup:

Brukade göra så för att slippa att den trikåsjal vi hade töjde sig medans jag bar i den, och den blev säkert en halvmeter längre bara av det jmfrt med när den var alldeles nytvättad, och det borde ju gå att göra i förebyggande syfte också?
Användarens profilbild
Av Annika E
Tack för svaren! Ja, kanske det skulle gå att stretcha den..... Men tyget stretchar väldigt lite på längden (vilket är helt perfekt i min smak!)....tänk om jag förstör den och den blir svajjig helt plötsligt..? :whut: :D
Användarens profilbild
Av solängel
Annika E skrev:Tack för svaren! Ja, kanske det skulle gå att stretcha den..... Men tyget stretchar väldigt lite på längden (vilket är helt perfekt i min smak!)....tänk om jag förstör den och den blir svajjig helt plötsligt..? :whut: :D
Fast den kommer ju ändå att stretcha ut när du börjar bära bebis i den. Och så blir den tight igen efter tvätt.
Användarens profilbild
Av Annika E
Ja, jag får testa och se om det blir några cm extra. :) Annars blir det bruna svansar! :)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
solängel skrev:
Annika E skrev:Tack för svaren! Ja, kanske det skulle gå att stretcha den..... Men tyget stretchar väldigt lite på längden (vilket är helt perfekt i min smak!)....tänk om jag förstör den och den blir svajjig helt plötsligt..? :whut: :D
Fast den kommer ju ändå att stretcha ut när du börjar bära bebis i den. Och så blir den tight igen efter tvätt.
:igree:
Det var just pga att jag blev så less på att sjalen töjde sig medans jag bar som gjorde att jag ville töja ut den innan istället. När den väl var uttöjd blev höll den sig så där stabil o bra som jag ville ha den! :tumup:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag köpte en grön trikåsjal av tinaw som jag sydde fast en tunn trikåbit i mitten på.

Denna, ligger nog hemma hos jemmah för tillfället om du vill kika på den.
Bild
Användarens profilbild
Av Annika E
Fru Fiske skrev:Är det inte skönt att slippa svansarna? Jag tycker de är jättestöriga... :wink:
Nä, jag gillar svansar! Inga svansar = jag påminns om att jag är fet.... :(

Och när jag nu säger att det inte blir svansar så menar jag verkligen noll svans... Det är så att man skulle oroa sig för att knuten skulle gå upp... :|
Användarens profilbild
Av Annika E
JackieP skrev:Är det inte snyggast att förlänga i mitten annars? Med en härlig avvikande färg som på en hug-a-bub tex. :)
Nä, jag älskar verkligen färgen och vill inte "förstöra" med en annan färg mitt i blickfånget. :) Då tar jag hellre lite kontrasterande svansar. :)
Av Jinxan
Annika E skrev:
JackieP skrev:Är det inte snyggast att förlänga i mitten annars? Med en härlig avvikande färg som på en hug-a-bub tex. :)
Nä, jag älskar verkligen färgen och vill inte "förstöra" med en annan färg mitt i blickfånget. :) Då tar jag hellre lite kontrasterande svansar. :)
Jag tror det blir jättesnyggt med svansar i annan färg :love:
Användarens profilbild
Av Annika E
Nu har jag tvättat den och dragit och dragit i den medan den var blöt. Den blev kanske 15-20cm längre. Jag tror jag nöjer mig med det och hoppas att jag dessutom krymper lite efter graviditeten så är det nog lite lagom svans inom kort. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?