Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ska sjalen matcha barnet eller dig?

Mig, såklart!
51
70%
Barnet, utan tvekan.
Inga röster
0%
Mig, i princip... med vissa undantag.
18
25%
Barnet. Men jag skulle inte bära en färg som inte passar mig.
4
5%
Bara för att jag har lite tråkigt ibland... En liten omröstning för er som har ett antal sjalar/bärdon att välja mellan, och hur ni tänker när ni väljer vilken ni ska använda just idag. Omröstningen gäller också er som ska köpa en sjal, och hur ni tänker med färgvalet då.

Väljer ni färg och mönster på sjalen för att passa barnet eller er själva?
Exempel 1: Du bara ääääääälskar rosa, men tycker att det inte passar sig att köpa en rosa sjal för att bära en pojkbebis - folk kanske blir förbryllade... (Då ska du välja alternativ 2).
Exempel 2: Du har en stor sjalgarderob, och väljer ut dagens sjal för att matcha DINA skor, eller BABYNS skor?

Berätta gärna om orskaker och tankar bakom ditt val.
Mig i princip, med vissa undantag. Jag skulle nog inte ha tex. en blommig rosa sjal till en pojkbebis, men sjalen ska först och främst passa mig och mitt humör/mina kläder.
Mig utan tvekan!
Men jag matchar inte ;-) det hänger på humöret!
Jag röstade på: Mig i princip, med vissa undantag. Nu har jag ju en lillasyster då så det passar ypperligt för mig att bära i rosa eftersom jag älskar rosa. Skulle jag ha en pojksjalbebis kanske jag skulle satsa mera åt det gröna hållet. Jag matchar inte med kläder för så många bärdon har jag inte så det skulle gå. Jag väljer sjalar främst enligt de färger jag gillar.
När jag köper sjalar köper jag färger som jag gillar och trivs i, färger jag inte tröttnar på. När jag väljer vilken sjal jag ska använda handlar det oftast om bärkomfort, alltså vilken sjal som passar bäst till dagens förutsättningar men spelar det ingen roll så den färg som gör mig mest glad för dagen. Oftast har jag en favoritsjal och använder bara den.

Jag har hittat mina två favoritsjalar och önskesjalar (två sjalar jag inte visste fanns men fantiserat fram och så trillade jag över säljesannonser här på SB :vågen: ).
Både barnet och mig! Vi måste ju vara en fin enhet. :wink:

Fast här får vi matcha oss med sjalen! Har bara en (förutom två trikåsjalar som inte används längre) så ska vi matcha så är det sjalen som bestämmer :Hahaa:
Sjalarna jag bär bär jag för att visa lite vem jag är och vad jag är på för humör.
Att de ska matcha kläder som jag eller sonen har bryr jag mig inte om.

De speglar mitt humör för dagen.
Mig såklart! Och sen får jag matcha S med mig också! 8) Och jag är så nöjd med att min favvosjal har exakt samma tomatröda nyans som min vida vårjacka! :vågen: Det tänkte jag inte ens på när jag beställde sjalen...

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?