Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har för några månader sedan burit M i manducan på ryggen medan vi handlade (lillebror ville åka vagnen och då tappade storebror benen...). Inga problem, ca 110cm och 18kg.
Melina för 5 år sen.. ;) orkar inte räkna men hon är 14 nu =)

Bild

Nä men jag minns inte när jag slutade bära.. men jag gillar ju min gås, o ergon..dom funkar bäst..ska testa bära Linus imorrn så får vi se vad som händer, det var otroligt längesen nu!
Användarens profilbild
Av Elsa
Jemmah skrev:
Elsa skrev:Min 19 kilo tunga snart fyraåring ville åka MT i helgen. :loving: Det funkade fint, men jag orkade inte så länge, tyvärr. :lol:
Vad hade du för MT?
Jag hade en hemsydd variant, som lillebrodern vanligtvis åker i. :D
Största jag burit är bästa vännernas stora tös, 2½ år men stor.. ca18kg och ca 100cm lång.
Flera gånger under långpromenader (ca 1-2 timmar) så har hon fått sitta på min rygg och sova..
Det jag har använt då är didy ellipsen..
Går kanoners!!
När vi hämtade E var AH 3 år och 9 månader. Då bar vi henne i ergon utan problem. Fast sen vete tusan om vi burit henne mer än typ hemma när hon varit sjuk nån stund. :hmm: Hon har emellertid varit av det lättare slaget.

Igår bar jag E (3 år, drygt 15 kg) i omslutet kryss på ryggen i didyn. Det var alldeles för tungt för mina belastade fogar.
Jemmah skrev:
anilov skrev:Jag knöt upp H, sex år, i sjal för ett par veckor sedan. Det var en sådan där eländig stund, då den sista tunga stenen på bördan var att jag bar E, två år, på ryggen i MT. Så storebror fick sitta på magen (jag orkade nästan en kvart :lol: Som tur var räckte det)
En sexåring en kvart på magen :urule: Vilken sjal hade du då, och vilken knytning? Och kunde du se vart du gick? 8)
En Ellaroo Seattle, omslutet kryss, och så stekte jag falukorv under tiden :lol:

Fast en sexåring som vill åka sjal är ju så ynklig och kramig så han klamrade sig fast rätt bra själv. Det är mest de långa benen som är ivägen, tycker jag (fast jag hade lite ont i ryggen sen :wink: )
sacha42 skrev:alva 4 1/2 år i bärabarn ringis. 15kg 107cm lång. Gick kanske en kvart sen började det bli tungt :lol:

Alva 4år i Mt och beco, 1h utan problem :tumup:
Låter lovane med becon :wink:
Användarens profilbild
Av Keke
En fyraåring i ringsjal, det var tungt vill jag lova. Men nöden har ingen lag :wink:
För ett år sedan när vi var i Frankrike och vandrade så bar jag Tova en del på ryggen i sjal. Med sjal så är det didymos som gäller. Maken bar en del i sele angelpack då men jag klarade inte mer än 15 minuter med selen innan jag tyckte det blev lite väl obekvämt. Så 7,5 år tjej. Tova tillhör den mindre storleken av barn men jag vet inte hur stor hon var då.

Bild
Sen kan man ju även pröva en annan sele däe TOva är 7 år och en 111 cm på en 155 cm mamma
Bild
Det går dock inte att bära så jag kan inte gå mer än några meter innan jag blir helt slut.
thanisa skrev:För ett år sedan när vi var i Frankrike och vandrade så bar jag Tova en del på ryggen i sjal. Med sjal så är det didymos som gäller. Maken bar en del i sele angelpack då men jag klarade inte mer än 15 minuter med selen innan jag tyckte det blev lite väl obekvämt. Så 7,5 år tjej. Tova tillhör den mindre storleken av barn men jag vet inte hur stor hon var då.

Bild
Vilken underbar bärbild :heart:
thanisa skrev:Sen kan man ju även pröva en annan sele däe TOva är 7 år och en 111 cm på en 155 cm mamma
Bild
Det går dock inte att bära så jag kan inte gå mer än några meter innan jag blir helt slut.
:Hahaa: Kanske dags att prova den där nya smarta selen baby-viking eller vad den heter. Jag skulle gärna se 7-åringen "göra volten" eller prova babysitterfunktionen :fnissa:
Jemmah skrev:
thanisa skrev:För ett år sedan när vi var i Frankrike och vandrade så bar jag Tova en del på ryggen i sjal. Med sjal så är det didymos som gäller. Maken bar en del i sele angelpack då men jag klarade inte mer än 15 minuter med selen innan jag tyckte det blev lite väl obekvämt. Så 7,5 år tjej. Tova tillhör den mindre storleken av barn men jag vet inte hur stor hon var då.

Bild
Vilken underbar bärbild :heart:
Ja, jag gillar också den bilden. Tänk att man med sjalar av samma mått kan passa både en ganska kraftig mamma med ett stort barn och en liten nätt mamma med ett barn på ett halvår. TRänk vilket flexibelt bärredskap sjalen faktiskt är!
Jemmah skrev:
thanisa skrev:Sen kan man ju även pröva en annan sele däe TOva är 7 år och en 111 cm på en 155 cm mamma
Bild
:Hahaa: Kanske dags att prova den där nya smarta selen baby-viking eller vad den heter. Jag skulle gärna se 7-åringen "göra volten" eller prova babysitterfunktionen :fnissa:
De kanske får sätta dit en minimilängd på föräldern i förhållande till barnet. Då barnet satt långt ner så kan det ju inte vara så stort förrän det slår i golvet med huvudet om man använder babyviking.
Största barnet för väl räknas som Vidar och Svante tillsammans förra sommaren, 3,5 resp 2 år i varsin gås, den ena på magen den andra på ryggen. Det var tungt, men det gick. :lol:
Av sjaltokan
Nu blir det ju inga sträckor eller långa stunder men en kvart här och då när man är alldeles alldeles slut efter en heldag på dagis..

Hon är 5 i sommar och vi tar vad vi haver, oftast en sele, Angelpack, ergokopian eller MT och vid riktigt mys mys i sjalen på magen (numera endast på pappa) så ja jag är lite sugen på att testa boba. :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?