Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zink
Nolina er bärstol verkar ha maxat med packmöjlighet, både under och bakom! Tja, det är en ficka även bakom på vår men inte så pass bälgad, som en liten rygsäck.

Antar att det finns lite mer bantade modeller också då, vilken modell av MacPac är detta? Fast va' då. Lite extra tyg väger ngt hekto och är bra å ha när man behöver det! Men det kan ju spela roll på prislappen. Och fr a utbudet när man söker begagnat! Jag bevakade Blocket bra länge men så är det ju inte så tättbefolkat höruppe då ;-)

Mistsänker att det i en viss division är rätt så likartade modeller och lösningar, här Vaude, Dieter, MacPac och jag har för mig jag hört ngt om ngn "Wolf"? :hmm:

Jag kollade in forumet http://www.utsidan.se när jag rekade minns jag :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
cinclus skrev:
Nolina skrev:cinclus: Är det ställbar rygg på er, anledningen att jag frågar är att din man inte ser ut att ha höftbältet på höften.
Jo, den hade inställning! Har fotat, ska fixa in senare...
Användarens profilbild
Av zink
Kanske en sådan här kan passa?

Bild
Användarens profilbild
Av vimla
cinclus skrev:Kanske en sådan här kan passa?

Bild
:Hahaa: Och där får ju jag också plats att åka med! :app: Får hitta en till bärare bara.
Användarens profilbild
Av flindra
Vickla skrev:tyckte min man att han ville ha. :shock: Men... men vi har ju becon? tycker jag helt oförstående. :hmm: Ja men bärstol är mycket skönare för de långa skogspromenader han tydligen tänkt sig i somras, säger han. Är det så? Och hur stora barn kan man ha i dem egentligen? Och är det helt overkill när man har en jätteskön jättefin beco?
Vi har en Vaude Jolly Comfort. Jag tycker att den är stor, tung, klumpig, jobbig att
bära i och dessutom dyr. MEN; Maken älskar den! Tror det är en typisk pappa-grej?
Vaude Jolly Comfort hade fått bäst i olika tester när vi köpte våran, så jag antar att
den är bra...

En kompis till mig (som är kille) har massvis med fjällerfarenhet och är dessutom utbildad
fjäll- och vildmarksledare. När han skulle få barn var han hemma hos oss och provade
alla våra olika bärdon. Först tyckte han att bärstolen var cool, men när han provade
den (med barn i) tyckte ha inte alls om den. "Tyngdpunkten hamnar för långt utanför
ryggen" tyckte han. Sen provade han sjal och Ergo och tyckte bäst om Ergon. "Helt
annan avlastning" sa han om den.

Jag fattar inte varför maken gillar bärstolen, men jag tror han känner sig sportig med
den. Och det är väl bra antar jag! Vi har fått väldigt tunga barn, har man lättare barn
kan säkert bärstol funka. Maken är extremt stark eftersom han tränar nästan hur
mycket som helst, ska kanske tilläggas... Antar att för honom är det lätt som en
plätt att bära på det viset.

Angående storlek på barn i bärstolen så har jag för mig att H kunde ha den när hon
var 10 månader ungefär. Tyckte den kändes väldigt liten då, hon var en stor tjej.
Användarens profilbild
Av flindra
Kan dock tillägga att vi inte burit H på väldigt länge, möjligt att stolen är jättebra nu...

Jag gillar inte bärstolen, är 168 lång och vägde 75 när jag bar i stolen.
Maken gillar stolen och är 186 lång och väger mellan 78-82 beroende på hur mycket han tränar.
Användarens profilbild
Av zink
Hur gick det med bärstolandet?

Jag snubblade över en recension som nog är rätt så talande om Haglöfs - det beror på vad man ska använda den till. Som alltid...

2003-05-16: Av mille

Betyg: 33333
Plus: Liten och smidig, lätt att ta med sig under barnvagnen
Minus:Ranglig, kan inte stå själv, obekväm att bära.

Kommentar: Det här är bärstolen som prenumererar på bottenplatsen i de flesta tester som görs (Utemagasinet, Vi Föräldrar m.fl.) och orsaken till det är inte så enkel som den kan verka - att den skulle vara dålig.

När vi köpt vår bärstol blev vi grymt missnöjda, den är ranglig, den sitter inte speciellt skönt på bäraren och när barnet blir trött och lutar huvudet känns det ibland som det ska ramla ur.

Efter ett tag kom vi underfund med att bärstolen passade som hand i handsken att ha med sig som komplement till barnvagnen om man ska handla, gå på utställning eller bara ta en längre promenad och det är skönt för barnet att kunna byta färdsätt. Eftersom Haglöfs bärstol är så pass liten får den plats på underredet till vår barnvagn (av ordinär sort). Mig veterligen är ingen annan bärstol så liten att man kan ha den med där (har kollat, Vaude, Everest, Norröna, MacPac m.fl.)

Man kan alltså säga att Haglöfs stol är riktad till dem som kanske inte ska ge sig ut på långa vandringar med knodden utan istället nöjer sig med att kunna ta barnet i bärstolen på utställning (rekommenderas!) eller i affären. Ska man vandra längre rekommenderas en annan modell.

Haglöfs går att få begagnad för runt 500 och begagnatmarknaden är ganska livlig (d.v.s man har goda chanser att få tillbaka pengarna man givit för sin redan begagnade om man vill sälja den igen). Varför inte börja med en Haglöfs bärstol när barnet är litet och bära det korta perioder på stan. Passar det knodden är det bara att sälja den och köpa en bättre, mer vildmarksanpassad modell.
Användarens profilbild
Av vimla
Ingen bärstol i sikte! :lol: Andra projekt har fått tränga sig före (som att den j-la brunnen har sinat i stugan :evil: ) Men tack för tanken! :D
Användarens profilbild
Av loppatoppa
cinclus:

Vilka underbara bilder! Är så sugen på att åka iväg t ngt sådant ställe ett tag o bara vara...
Användarens profilbild
Av zink
loppatoppa skrev:cinclus:

Vilka underbara bilder! Är så sugen på att åka iväg t ngt sådant ställe ett tag o bara vara...
Fjäderägg står öppet! :tumup: Fast en bra bit bort förstås - borde finnas en hel del närmre dig också...? :hmm:

Jag längtar i a f till veckan då vi ska vara där igen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?