Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Beckah82
Jag vill ha en vävd lånsjal men vet inte hur lång som krävs. jag vill kunna göra liknande sådan knytning som med trikåsjal alltså kryss med smokingbälte över eller vad man nu säger (ha överseende med min okunskap).

Jag är ganska smal, men inte spinkig och får mycket tyg över på min Moby Wrap tex. Typ nada bröst i vägen heller så jag funderar om jag kanske inte alls måste ha en 5 meters? Det kanske räcker med kortare?
Användarens profilbild
Av Eaive1
4.6 kommer vara super, o då kan du göra alla knytningar
Användarens profilbild
Av Maerion
Det låter som att det blir bra för din med en 4,6-4,7 meters. Det har nog alla märken nästan. Kanske tom en 4,2 om du inte vill kunna knyta på magen. Det beror ganska mycket på hur lång du är också.

Om du vill lära dig namnen på knutarna finns det beskrivningar och galleri på första sidan!
Användarens profilbild
Av Beckah82
Ja alltså ett Dubbelt omslutet kryss med andra ord? :-)

Okej men då håller kikar jag mig runt efter en 4,6:a då :-)
Användarens profilbild
Av Gullan
Beckah82 skrev:Jag är 167 cm lång
Då klarar du dig med 4,6 :)
Jag är 1,62 och klarar mig med 4,6. Kan göra omslutet med knuten på ryggen med 4,2 och omslutetX med 4,2... så definitivt räcker 4,6 :D

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Beckah82
Lindisen1981 skrev:jag har beställt en sjal (rebozos)på 4,5 meter och tror det kommer bli bra och funka för de flesta knutarna!
Nu har jag en 4,6:a och med den an jag knyta även de knytningar som behöver mycket tyg :-) men det är PRECIS så jag kan knyta ihop den på magen då hehe

Så 4,6 var bra för mig och du är ju smalare och kortare än mig lindisen så det blir perfekt med 4,5 för dig tror jag.
Av Lindisen1981
Beckah82 skrev:
Lindisen1981 skrev:jag har beställt en sjal (rebozos)på 4,5 meter och tror det kommer bli bra och funka för de flesta knutarna!
Nu har jag en 4,6:a och med den an jag knyta även de knytningar som behöver mycket tyg :-) men det är PRECIS så jag kan knyta ihop den på magen då hehe

Så 4,6 var bra för mig och du är ju smalare och kortare än mig lindisen så det blir perfekt med 4,5 för dig tror jag.
hmm...blev lite nervös nu ju! du e ju inte direkt så stor beckah, å 4,6 är precis lagom för dig...kanske jag har gjort en miss med min då som är 4,5...
Användarens profilbild
Av mammahappy
Lindisen1981 skrev: hmm...blev lite nervös nu ju! du e ju inte direkt så stor beckah, å 4,6 är precis lagom för dig...kanske jag har gjort en miss med min då som är 4,5...
Fast du kommer klara att göra alla knytningar med en 4.5m sjal. Bara det att när du knyter omslutet fram så kanske du får knyten i ryggen och tyget inte räcker till och knyta fram. MEn då kan man göra så att man inte börjar på mitten på sjalen när man knyter så att den ena änden är längre än den andra. Å så gör man knuten i sidan istället om man inte vill ha den i ryggen.
Användarens profilbild
Av Beckah82
Fast, det är ju en Rebozo så du har ju fransarna också hehe :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?