Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aspasia
Hej,
Jag har en Minimundus trikåsjal som har funkat jättebra, men på sistone har min dotter (2,5 månader gammal) börjat ta ur huvudet ur sjalen. Jag brukar ha henne i "vaggan" och tycker det är svårt att få till huvudstödet bra. Har även provat att ha henne i grodposition vänd mot mig men tycker även där att huvudstödet blir alldeles för slappt. Knyter jag sjalen tajtare så hamnar hon bara för högt upp. Någon som har några tips?
Användarens profilbild
Av binaem
Låt henne ha huvudet ute säger jag. Inget av mina tre barn har gått med på att ha huvudet instoppat annat än när de sovit - redan från start. Man får stötta med en hand vid behov ist.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
binaem skrev:Låt henne ha huvudet ute säger jag. Inget av mina tre barn har gått med på att ha huvudet instoppat annat än när de sovit - redan från start. Man får stötta med en hand vid behov ist.
Samma här!
Användarens profilbild
Av Aspasia
Men det känns som att hon är halvvägs ute ur sjalen och kan trilla ur när hon har huvudet ute, särskilt när mina händer är upptagna med t ex diskning...
Av Sofie
Aspasia skrev:Men det känns som att hon är halvvägs ute ur sjalen och kan trilla ur när hon har huvudet ute, särskilt när mina händer är upptagna med t ex diskning...
Hm, jag ser inte det riktigt framför mig. Har du möjlighet att lägga upp en bild?
Användarens profilbild
Av sussry
Jag gick ifrån vagga ganska omgående och knöt både A och E upprätt i grodpossition. Tycker att det kändes som om de var mindre på rymmen även då huvudet var utanför "stödet".
Användarens profilbild
Av zero.sara
Aspasia skrev:Bild
Här är en bild på hur det blir...
:loving:
Vilken söt nyfiken bebis du har.
Som svar på frågan säger jag som de övriga. Knyt henne upprätt istället och låt henne ha huvudet utanför och titta när hon är vaken. Pilla in huvudet kan man göra om hon somnar. Lättast att få det bra är om man inte knyter in huvudet från början utan låter det vara utanför. Lite stöd av handen funkar och ofta blir de stadigare i nacken fort och orkar hålla upp huvudet själva en stund i taget :tumup:
Min tjeja ville ha huvudet utanför redan som 2 veckor gammal :lol:
Användarens profilbild
Av Aspasia
Tack för tipsen! Nu har jag testat att ha henne mage mot mage och det är mycket bekvämare, men jag tycker inte att maggördeln ger tillräckligt bra huvudstöd när hon somnat. Finns det andra knytningar som funkar bättre kanske?
Användarens profilbild
Av Panakeia
Aspasia skrev:Tack för tipsen! Nu har jag testat att ha henne mage mot mage och det är mycket bekvämare, men jag tycker inte att maggördeln ger tillräckligt bra huvudstöd när hon somnat. Finns det andra knytningar som funkar bättre kanske?
det är inte maggörlden som ska ge stöd när du har henne upprätt, då lägger du huvudet under ena axelbandet - såhär (/fast här är barnet större och sjalen vävd....;-))

Bild

Jag skulle nog också säga förresten att du skulle försöka knyta lite tightare - vad jag kan se på bilden du lade ut iaf...
Användarens profilbild
Av Aspasia
Aha, så stod det inte i min knytinstruktion! Det funkade ju mycket bättre! Tack! Måste bara fösöka se till så att hon får luft när huvudet trycks mot bröstet...
Användarens profilbild
Av Din mamma
Aspasia skrev:Aha, så stod det inte i min knytinstruktion! Det funkade ju mycket bättre! Tack! Måste bara fösöka se till så att hon får luft när huvudet trycks mot bröstet...
Om du låter hennes kind vila mot bröstet och hon har munnen fri ska det inte vara något problem. Om du känner med din hand mot hennes rygg och själv håller andan kan du lätt kontrollera att hon andas. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?