Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmilsMamma
cinclus skrev:Beskriv hur du vill ha honom omskuren bara!
:fnissa:
Användarens profilbild
Av Din mamma
cinclus skrev:
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
Jo, Din mamma det var min direkta association också ;-) Du får ta å byta ut din avatar nu me denna nya ikon att dyrka... 8)
Jaaaa! :app: Jag måste bara hitta någon som kan beskära och göra till rätt storlek :oops:
Det kan jag fixa 8)

Beskriv hur du vill ha honom omskuren bara!
På det traditionella viset 8)

Usch, förlåt, nu har jag trådkapat och flamsat igen :oops:
Användarens profilbild
Av Picea
Vi har en gammal Ergo och en Vaude bärstol, och jag tycker det är betydligt bättre att bära ett barn som närmar sig 3-årsåldrn i bärstolen. Tyngdpunkten blir högre och benen får plats. Dessutom kan man packa. Och så är det väldigt enkelt att sätta upp dem själv på ryggen.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
Jo, Din mamma det var min direkta association också ;-) Du får ta å byta ut din avatar nu me denna nya ikon att dyrka... 8)
Jaaaa! :app: Jag måste bara hitta någon som kan beskära och göra till rätt storlek :oops:
Det kan jag fixa 8)

:fnissa:
Användarens profilbild
Av vimla
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
Din mamma skrev:
cinclus skrev:
Det kan jag fixa 8)

:Hahaa:

Vilka fina och bra bilder, Nolina, tack! Vad mysigt det ser ut ändå, som i ett litet tält! :lol: Men inget huvudstöd va, om barnet skulle somna?

Ja mannen och lillen får parvla sig iväg och provbära och sen köpa secondhand om det fortfarande är aktuellt, det låter som en bra plan. Han är inte särskilt lång mannen så det är nog inte det som spökar, 1.71 kanske?
Användarens profilbild
Av zink
Din mamma skrev:Usch, förlåt, nu har jag trådkapat och flamsat igen :oops:
Näe, vi hörru :thumbup: :wave:

Men allvarligt ås kan du ju PM:a mig så fixar jag det!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Min man gillar bärstol, bättre än sele. Visserligen kanske för att vi inte hittat någon sele som passar honom. Han är stor och lång och har extremt lång rygg. Vi har en apgammal Haglöfs utan avbärarbälte, men han tycker den funkar bra :shock:
Jag provade bärstolar när Agnes var liten eftersom hon vägrade sele. Jag klarade inte att bära ens fem minuter inne i affären utan att få ont. Fruktansvärt oskönt var det. Den enda jag hittade som var tillräckligt liten för mig (som är kort och har kort överkropp) var en från Vaude, men den hade jättehårda stoppade axelband som tryckte och gjorde ont efter bara någon minut med halvårsbäbis i :?
Prova är ett måste med andra ord. Jag tror det kan vara rätt praktiskt ibland, barnet sitter friare, det blir mindre svettigt och man får med packning. Om man hittar en bärstol som sitter bra är det säkert inte så fasligt tungt heller. Jag ska nog köpa en bättre bärstol till min man när bäbisen kommer. En som ett litet barn sitter bättre i, och som har lite stöd om barnet somnar.
En nackdel är ju att det är svårare för barnet att hålla värmen, den får ju inte värme från bäraren som i en sele. Det är ju bra att tänka på om man bär när det är kallt ute.
MacPac som Nolina visar bild på verkar jättebra tyckte jag när jag läste runt.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Och jag måste bara lägga till att förra sommaren när jag cyklade hem från jobbet mötte jag nästan alltid en mamma som var ute med två hundar. Ett stort barn på ryggen i bärstol och ett mindre på magen i babybjörn. Aj, kände jag :shock:
Användarens profilbild
Av zink
Vidar 2½ år knappt 1 m lång med pappa 1,93 lång typ

Bild

Rejält avbärarbälte som synes och V kan sätta upp benen, inte bara hänga i grenen smo när han var kortare. Just det gillade jag inte. Kanske kan fixas :hmm:

Några bilder på Vidar 1½ år och ööh tja hur-lång-var-han-då-då. Här syns det att han ibland hängde i grenen s a s, fast han kunde ju bestämma lite själv, det gick att sätta upp fötterna som synes.

( Bilderna är från Stora Fjäderägg norr om Holmön utanför Umeå. STF har vandrarhem där i fyrvaktarbostäderna, rekommenderas varmt! Det är en som en bit av fjället utkastat i havet... http://www.fyrvaktaren.se )

Bild

Bild

Bild

Smidigt att man kan ställa ifrån sig den, tack var det utfällbara benet.
Praktiskt när man ska lasta i barnet!

Bild

Bild

Bild
Av Smultronflickan
Vi har en ergo och en haglöfs bärstol.

-Ergon är skönare att bära med
-Ska man gå långt (bli svettig) eller om det är varmt ute är bärstolen bäst för båda
-Bärstolen blir lite svajigare för den som bär

Var ute ett par kilometer i skogen i går med ergon och jag hade inte en tanke på att försöka ta med bärstolen på cyklen till skogen. Det var ganska kyligt ute, så det blev inte för varmt.

Ska ni ute på korta eller långa turer?

Hoppas ni kan testa en bärstol så ni kan utvärdera själva!!
Av Smultronflickan
Knyttet & K skrev:Och jag måste bara lägga till att förra sommaren när jag cyklade hem från jobbet mötte jag nästan alltid en mamma som var ute med två hundar. Ett stort barn på ryggen i bärstol och ett mindre på magen i babybjörn. Aj, kände jag :shock:
wow, vilken bedrift... bra träning för benmusklerna...
Användarens profilbild
Av zink
Nolina skrev:cinclus: Är det ställbar rygg på er, anledningen att jag frågar är att din man inte ser ut att ha höftbältet på höften.
Jag grunnade också på det när jag såg bilderna :fnissa: Kan nog vara så att han inte brytt sig efts det inte handlat om så mkt vikt eller lång sträcka att gå ;-)

För barnet finns det ju många reglagemöjligheter onekligen! Lite som i en bilbarnstol, där man flyttar efter.

Men jag ska ner i källaren idag, ska kolla.

Han är 1.93 och jag 1,68 och för mig var den då perfekt inställd, höhö.
Användarens profilbild
Av zink
Nolina er bärstol verkar ha maxat med packmöjlighet, både under och bakom! Tja, det är en ficka även bakom på vår men inte så pass bälgad, som en liten rygsäck.

Antar att det finns lite mer bantade modeller också då, vilken modell av MacPac är detta? Fast va' då. Lite extra tyg väger ngt hekto och är bra å ha när man behöver det! Men det kan ju spela roll på prislappen. Och fr a utbudet när man söker begagnat! Jag bevakade Blocket bra länge men så är det ju inte så tättbefolkat höruppe då ;-)

Mistsänker att det i en viss division är rätt så likartade modeller och lösningar, här Vaude, Dieter, MacPac och jag har för mig jag hört ngt om ngn "Wolf"? :hmm:

Jag kollade in forumet http://www.utsidan.se när jag rekade minns jag :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
cinclus skrev:
Nolina skrev:cinclus: Är det ställbar rygg på er, anledningen att jag frågar är att din man inte ser ut att ha höftbältet på höften.
Jo, den hade inställning! Har fotat, ska fixa in senare...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?