Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag köpte en gång ett nystan garn bara för att jag tyckte det var så fint, men så har det blivit liggande för att jag inte vet vad jag ska göra. Men så häromveckan såg jag ett fint halsduksmönster, så det fick bli en sån. Bild

Nu när den är färdig så undrar jag iofs varför jag valde ett nystan med så dassiga färger, så frågan är om jag nånsin kommer att använda den... :oops: Nåja, den var rolig att sticka så jag får väl se det som ren underhållning.

Karin behövde en ny mössa, så det har jag också hunnit med att tillverka. Den blev nog på gränsen till för liten, så jag ska göra en till i storleken större. Tur att Björn är en snäll unge som sover gott om dagarna :D.
Bild
Användarens profilbild
Av bellisbella
Åh Vad söt mössa!
Jag är inte så bra på att sticka/har inte tålamod nog men en mössa kanske jag klarar av/hinner! Var har du hittat mönstret???
Användarens profilbild
Av bellisbella
fantasiflicka skrev:Tack gode gud för Björn! :vågen: 8) :lol:

Kairns mössa var verkligen jättefin!!! halsduken med, dock inte riktigt my kind of färg...men jätteifnt mönster! :D
Min äldsta sov långa pass på dagarna, jag hann göra en hel del :lol: men ... lilla bebis J tycker det är fullständigt onödigt att sova långa pass på dagarna... fast idag är han jätteförkyld, stackarn, så då kanske han sover mer...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
bellisbella skrev:Åh Vad söt mössa!
Jag är inte så bra på att sticka/har inte tålamod nog men en mössa kanske jag klarar av/hinner! Var har du hittat mönstret???
Mönstret fick jag av Syrran (tillsammans med en likadan mössa fast storlek mindre som Karin fick till julklapp sin första jul). Men det går i stort ut på
Lägg upp maskor så att det blir lagom långt så det passar barnets huvudomfång. Sticka först tio varv slätstickning med ett nummer mindre stickor än du ska ha sen, det blir rullkanten. Sticka sen slätstickning lagom långt (mellan 6 och 8 cm beroende på storlek enligt det här mönstret). Ta sedan ihop sex gånger vartannat varv - jämnt utspritt över varvet tills du bara har sex maskor kvar (man kanske måste fixa lite för att det ska bli sex maskor på slutet..) och sticka sen icord av de sista sex för den där totten på slutet.
Användarens profilbild
Av bellisbella
Kaffemoster skrev:
Mönstret fick jag av Syrran (tillsammans med en likadan mössa fast storlek mindre som Karin fick till julklapp sin första jul). Men det går i stort ut på
Lägg upp maskor så att det blir lagom långt så det passar barnets huvudomfång. Sticka först tio varv slätstickning med ett nummer mindre stickor än du ska ha sen, det blir rullkanten. Sticka sen slätstickning lagom långt (mellan 6 och 8 cm beroende på storlek enligt det här mönstret). Ta sedan ihop sex gånger vartannat varv - jämnt utspritt över varvet tills du bara har sex maskor kvar (man kanske måste fixa lite för att det ska bli sex maskor på slutet..) och sticka sen icord av de sista sex för den där totten på slutet.
Tack ,ska prova!Kanske syrran har stickor o så, hon stickar massor...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
fantasiflicka skrev:Tack gode gud för Björn! :vågen: 8) :lol:

Kairns mössa var verkligen jättefin!!! halsduken med, dock inte riktigt my kind of färg...men jätteifnt mönster! :D
Halsduken som är så regnbågig och fin ;-). Fast det ÄR lite blaskiga färger - fast inte riktigt så illa som på fotot, faktiskt.
Användarens profilbild
Av Elina
Jättefin mössa!!! :vågen: En sån ska jag oxå göra...

Halsduken var läcker 8)
Användarens profilbild
Av Helma
Kaffemoster skrev:
Det var en finfin mössa! Är det rundstickor, strumpstickor eller vanliga så att man syr ihop mössan?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Helma skrev:
Kaffemoster skrev:
Det var en finfin mössa! Är det rundstickor, strumpstickor eller vanliga så att man syr ihop mössan?
Mönstret är att man stickar på vanliga och syr ihop. Jag vet att syrran stickade på rundsticka - men det hade jag ingen så jag gjorde det på strumpstickor, och i alla fall med Karins lilla huvud så blev det inte ohållbart många maskor på fyra stickor.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?