Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag är lite sugen på en sele...... :rodna:
Är ju eg mer för sjalar men med två troll så känns det som om det vore bra med en sele som går snabbt att spänna på sig.....

Vad är skillnaden på de olika becosarna? Vilken/vilka passar bäst på nyföding? (ergo har jag 2 st så det är inte intressent :wink:)
Av sjaltokan
Har du kikat på tinytots hemsida där har de ju bla en blogg med fakta om de olika becosarna och vad som skiljer den åt, jag funderar också på en beco till lillbebisen.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
thowida skrev:Har du kikat på tinytots hemsida där har de ju bla en blogg med fakta om de olika becosarna och vad som skiljer den åt, jag funderar också på en beco till lillbebisen.
Nej, det har jag inte! :) Vilken har du funderat på då? 8)
Användarens profilbild
Av mammagumman
Beco 4th - endast ryggpanel. Ok huvudstöd.

Beco Butterfly I - Rygg- och innepanel. Bebisen sitter säkert däremellan. En fast babyinsats som gör att det små bebisarna sitter högre upp i selen. Huvudstöd, som tyvärr inte var så bra konstruerat på I.

Beco Butterfly II - Som I men med bättre huvudstöd och borttagbar babyinsats.

Här hittar du en film om Beco II´s kontruktion -> http://www.becobabycarrier.com/features ... s.asp?id=5

Och ja! Jag är partisk då jag säljer dessa selar :wink:
Av Ponyo
De flesta här på SB verkar tycka att 4th gen är den bättre av becosarna.
Vi har både 4th gen och butterfly (I) och jag föredrar butterfly. Dels för att axelremmarna är längre och tjockare. Jag gillar idén att man kan ha en nyfödd utan att sätta i ett babyinsert, men har inte testat ännu. Huvudstödet är bara skit på butterfly I, så dettänkte jag sy om så det liknar det på 4th gen.
Det är skitlätt att svinga upp ett barn på ryggen med butterfly, även om jag tycker att det funkar bra med 4th gen med. Men det kräver att man kan den tekniken (och det kan nog ni båda)
Användarens profilbild
Av McMorrigan
mammagumman skrev:Beco 4th - endast ryggpanel. Ok huvudstöd.

Beco Butterfly I - Rygg- och innepanel. Bebisen sitter säkert däremellan. En fast babyinsats som gör att det små bebisarna sitter högre upp i selen. Huvudstöd, som tyvärr inte var så bra konstruerat på I.

Beco Butterfly II - Som I men med bättre huvudstöd och borttagbar babyinsats.

Här hittar du en film om Beco II´s kontruktion -> http://www.becobabycarrier.com/features ... s.asp?id=5

Och ja! Jag är partisk då jag säljer dessa selar :wink:
:lol: :urule:

Så då rekommenderar du.....Beco B II? :wink:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Bubbi skrev:De flesta här på SB verkar tycka att 4th gen är den bättre av becosarna.
Vi har både 4th gen och butterfly (I) och jag föredrar butterfly. Dels för att axelremmarna är längre och tjockare. Jag gillar idén att man kan ha en nyfödd utan att sätta i ett babyinsert, men har inte testat ännu. Huvudstödet är bara skit på butterfly I, så dettänkte jag sy om så det liknar det på 4th gen.
Det är skitlätt att svinga upp ett barn på ryggen med butterfly, även om jag tycker att det funkar bra med 4th gen med. Men det kräver att man kan den tekniken (och det kan nog ni båda)
J, ryggbärande är inga problem vare sig med sele eller sjal :wink:
Men jag skulle vilja ha en bra sele till en liten knodd..... Ergon jag har känns för klumpig därför funderade jag på beco....
Användarens profilbild
Av mammagumman
McMorrigan skrev:
Bubbi skrev:De flesta här på SB verkar tycka att 4th gen är den bättre av becosarna.
Men jag skulle vilja ha en bra sele till en liten knodd..... Ergon jag har känns för klumpig därför funderade jag på beco....
McMorrigan skrev:Så då rekommenderar du.....Beco B II? :wink:
Beco och 4th är ju rätt lika varandra i grundkonstruktionen och är inte av tillverkarna rekommenderade att användas till nyfödda (till Ergo finns babyinsert dock). Dessutom kan det vara svårt att få upp de mellanstora barnen utan egen styrsel på ryggen i dessa, då det kräver ett barn som inte kastar sig hit och dit. Med Butterfly I&II kan man sätta i barnet först och sedan "svinga" upp hela paketet på ryggen.

Beco I kan du säkert få tag på billigare men då är det kruxet det inte så bra huvudstödet. Men har du tur kan du få tag på ett ex där en tidigare ägare sytt om. Eller så gör du det själv. Millla gjorde det och det blev jättebra :tumup:

Jag tror 4th är populära för att du funkar bra till de större barnen när/om sjalarna känns urvuxna.
Av sjaltokan
Här finns en annan tråd om beco
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... &p=7460371

BWD är den första som kom och ska vara ett mellanting mellan sele och MT axelbanden fästs mitt på selen
http://blogg.tinytots.se/index.php?blog=2&cat=17

4:th är nästa och som en vanlig sele typ AP, ergo, manduca
http://blogg.tinytots.se/index.php?blog=2&cat=18

Sen kommer butterfly först 1:an eller bara butterfly och sedan butterfly II.
http://blogg.tinytots.se/index.php?blog=2&cat=60

NYHET för Beco Butterfly II är:
huvudstödet är formsytt samt fästs med knappar på Beco butterfly II
- babyinsatsen är löstagbar i Beco butterfly II
- axelbanden är något längre på Beco butterfly II
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag föredrog 4th då L var bebis och jag skulle ta en sele, han satt i den med fötterna innanför och det var aldrig några problem. Beco har en sån bebisinsats som Ergo har också, och jag har en sådan men jag använde den aldrig. Kände aldrig något behov av den.
Hade en butterfly hemma också, men den var bara meckig och tog tid. Visst, skulle jag bära före tre månaders ålder på ryggen så skulle jag nog välja en sån, men inte annars. Den tar helt enkelt för lång tid att sätta på sig tycker jag.
Användarens profilbild
Av mammagumman
mari_tres skrev:Jag föredrog 4th då L var bebis och jag skulle ta en sele, han satt i den med fötterna innanför och det var aldrig några problem.
Jag bar Malva precis likadant när hon var liten :loving: . Men det var stört omöjligt att få upp henne på ryggen i 4th:en innan hon var året eller mer, så det är nog väldigt olika på barn och bärare hur det funkar. Så svaret blir som vanligt :wink:. Gå på sjalträff och prova!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?