Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
Bubbi skrev:
SaraLj skrev:
Bubbi skrev:
SaraLj skrev::rofl:
Jag kan se mig och Micke i sånadär "kalsonger" :lol: :lol: :lol: :lol:

:love: mössan med öronen (finns det ngt mönster) och ankfötterna :heart:
Nej, det finns inget mönster. Men jag skriver ner medan jag stickar.
Kan jag få se det??? :lovely:
Det ska nog gå att ordna :D
Åh, det skulle jag också vilja se! :D :heart: Såg tråden, men insåg mina begränsningar... 8) Vilket garn använder du?

zandrama: Vad fina shortsen blev! :loving:

Men shortsen från Knitty. :Hahaa: :funniestever: Och framför allt, BILDEN, UPPSYNERNA! :Hahaa:
Användarens profilbild
Av tweed
De där shortsen från Knitty :Hahaa: Jag visade min man bilden och undrade om jag skulle sticka ett par sådana åt honom, men konstigt nog så ville han inte det :hmm: Jag som har projektbrist och allt :roll:
Användarens profilbild
Av glis
CrazyMagpie skrev:Är det någon av er som har provat krokning och har några tips kring det?

Har nämligen loppis-shoppat en krokningsnål så nu måste jag självklart testa krokning, eller hur? 8)
:Hahaa: Jag drömde att jag krokade inatt, men tyvärr slutade drömmen med att mitt krokade alster såg ut precis som en får-moderkaka när väckarklockan ringde. Som stålull i jätteformat. :roll:

Men tyvärr kan jag inget om krokning.
linafelicia skrev:Jag glömde ju denna, också från Knitty
Bild
Jag har lite regnbågskauni kvar, kanske skulle det passa till denna? :hmm: Vad tror ni?
Jag tror det skulle passa jättebra! Underbar sjal! :love:

Idag har jag gjort loppisfynd med en stor kasse stickor, rundstickor och strumpstickor...30 spänn betalade jag. :tumup:
Bubbi skrev:
SaraLj skrev:
Bubbi skrev:
SaraLj skrev::rofl:
Jag kan se mig och Micke i sånadär "kalsonger" :lol: :lol: :lol: :lol:

:love: mössan med öronen (finns det ngt mönster) och ankfötterna :heart:
Nej, det finns inget mönster. Men jag skriver ner medan jag stickar.
Kan jag få se det??? :lovely:
Det ska nog gå att ordna :D
Får jag också? :D
Hur stickar ni skaften i strumpor för att de inte ska kasa ner så lätt? De jag stickat hittills töjs liksom ut efter att man haft de på sig ett litet tag och kasar sedan bara ner... :?
Ketronya skrev:Hur stickar ni skaften i strumpor för att de inte ska kasa ner så lätt? De jag stickat hittills töjs liksom ut efter att man haft de på sig ett litet tag och kasar sedan bara ner... :?
Hur stickar du nu? Själv gör jag som regel resår hela skaftet (om det inte skall vara nått tjusigt mönster, och nja till barnen brukar jag ju bara ha resår över halvan av skaftet).
Ketronya skrev:Hur stickar ni skaften i strumpor för att de inte ska kasa ner så lätt? De jag stickat hittills töjs liksom ut efter att man haft de på sig ett litet tag och kasar sedan bara ner... :?
Testa vriden resårstickning, det blir tajtare än vanlig resår. :tumup:
glis skrev:
CrazyMagpie skrev:Är det någon av er som har provat krokning och har några tips kring det?

Har nämligen loppis-shoppat en krokningsnål så nu måste jag självklart testa krokning, eller hur? 8)
:Hahaa: Jag drömde att jag krokade inatt, men tyvärr slutade drömmen med att mitt krokade alster såg ut precis som en får-moderkaka när väckarklockan ringde. Som stålull i jätteformat. :roll:

Men tyvärr kan jag inget om krokning.
nja, en får-moderkaka är väl kanske inte vad jag hade i tankarna direkt... men om jag ändrar mig så vet jag vem jag ska fråga iaf... 8) :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Fryle

Absolut ska du ge dig på krokning! Ett nybörjartips är att ha något tunnare garn än rekommenderat, jag tycker att det lätt blir för hårt, framförallt när man är nybörjare. Sedan är det bara att prova sig fram. Hur blir det om jag gör nertaget här?...eller här?
Juliusdotter skrev:
Hur stickar du nu? Själv gör jag som regel resår hela skaftet (om det inte skall vara nått tjusigt mönster, och nja till barnen brukar jag ju bara ha resår över halvan av skaftet).
Jag stickar 2 rät och 2 aviga hela skaftet, men det kasar ändå...
leonie skrev:
Testa vriden resårstickning, det blir tajtare än vanlig resår. :tumup:
Intressant, hur gör man då?
Ketronya skrev:
Juliusdotter skrev:
Jag stickar 2 rät och 2 aviga hela skaftet, men det kasar ändå...
Prova att sticka med ett halvnummer mindre stickor på skaften, det kan lösa en del.
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?