- ons apr 21, 2010 21:05
Jag har av snälla anilov fått låna en Babyhawk XT som jag kan bära lillkillen i på ryggen, men jag får inte axelbanden att räcka till ordentligt. Det är på nätten att jag kan knyta dem fram på magen. Eftersom han är så liten vill jag ha en tvist både fram på mitt bröst och en över hans rygg och sen knyta ihop dem fram på min mage. Jag är inte speciellt stor, stl 36-38 på överkroppen och plutten är inte över 60 cm än. Axelbanden är 175 cm långa. Vad gör jag för fel? Eller är det inte meningen att man skall kunna bära så?
Jag vet att Babyhawk säljer MTs med extra långa band, men enligt deras hemsida är det till för stora personer. Bland deras knytinstruktioner finns en variant med två kors, en fram och en bak, och där får bäraren ca 15 cm över av axelbanden. Tyvärr anges inte exakt vilken typ av MT som används på bilderna.
Om det inte är jag som gör fel, utan banden som faktiskt är för korta, vad ska man ha för MT då? Och hur långa måste banden vara?
Tacksam för all hjälp jag kan få, mitt liv blev så otroligt mycket lättare sen jag kunde börja bära honom på ryggen.
Jag vet att Babyhawk säljer MTs med extra långa band, men enligt deras hemsida är det till för stora personer. Bland deras knytinstruktioner finns en variant med två kors, en fram och en bak, och där får bäraren ca 15 cm över av axelbanden. Tyvärr anges inte exakt vilken typ av MT som används på bilderna.
Om det inte är jag som gör fel, utan banden som faktiskt är för korta, vad ska man ha för MT då? Och hur långa måste banden vara?
Tacksam för all hjälp jag kan få, mitt liv blev så otroligt mycket lättare sen jag kunde börja bära honom på ryggen.