Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Suskiv
Alltså jag har burit i sjal/sele i 4 år. Jag borde alltså kunna det här, men nu har jag fått problem.

Lillbebisen väger bastanta 9 kg+ så det börjar bli tungt att bära på magen i långa perioder. Lösningen heter ju då ryggbärnig. Lättare sagt än gjort. Lillbebisen är en galning som leker rysk roulett med sitt eget liv som insats. Försöker jag hiva upp honom på ryggen så brukar han i ett kritiskt läge börja klättra, vända runt eller göra nått annat helt livsfarligt. Nu senast höll jag på att tappa honom när jag skulle ha upp honom i ergon eftersom han försökte krypa på min rygg :shock: och det som räddade honom var att jag snabbt förflyttade mig till soffan och tippade ner honom där.

Just nu börjar jag fundera på bärmes. Stoppa ner galningen. Spänn fast honom så han inte kan klättra och sen hiva upp honom på ryggen. Ett problem bara, vi har visserligen en bärmes (fått den), men den är superläbbig att bära med. Vinglig och dann med dålig avlastning. Det är lättare att bära på magen i ergo/långsjal.

Hjälp vad gör man med galna tunga 7 månaders bebisar? :help:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Hmm ja öva öva öva typ.. Ja så han blir mera van vid att bli uppknyten på ryggen.
Eller om du använder ergon gör så att du sätter på dig selen som om du ska bära fram. Å sen "skumpar" du lixom runt honom till ryggen.
Att stå mera rakt tycker jag brukar funka när bebisen börjar bli lite mera vild vid ryggbärning. Då blir det lite mera läskigt och barnet brukar försöka hålla sig fast lite mera än om man står för mycket framåtlutad. Då tror barnet att det är fritt fram att slänga sig hit eller dit då det känns säkert. Men om du har sjalen runt hans rygg när du kastar upp honom på ryggen så drar du åt så fort du kan med tyget så hinner han ju inte försöka vända sig om eller klättra. Då du har tyget som håller fast honom.
Hmm vet inte om jag kommer på så mycket mera tips, men som sagt öva öva, och så hyffsat nära sängen eller soffan när du övar så att du har nånstanns att tippa ner honom.
Lycka till å hoppas att han blir lite lugnare!

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?