Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är en hemmasydd trikåsjal något att ha?

Ja! Min blev hur bra som helst
3
17%
Nej, jag har testat och det var inte bra alls
2
11%
Vet inte, men jag ville gärna rösta ändå
13
72%
Av Ponyo
Min kompis skulle ha köpt en Sino, men fick inte tag på någon. Så hon gick och köpte några meter trikå istället.
Och nu blir jag nyfiken. Blir hemmasydda trikåsjalar bra?
Användarens profilbild
Av Asia
jag vet inte, men vill rösta :tumup:
Av Ponyo
Panakeia skrev:Beror ju på både tyget och sömmerskan - eller kanske, rättare uttryckt, maskinen... behöver ju vara en söm som håller för belastningen, strechmässigt sett.
Hennes mamma är modist, men jag vet inte vad hon själv har för maskin.
Ska nog låna ut min sino för säkerhetsskull. Eller det är kanske dumt?
ellla skrev:Ville gärna rösta. Min marimekkosjal är bara overlockad runt om. Det känns inte som några konstigheter direkt!
Nä, precis! Konstigare än så behöver det ju inte vara! :-D

Ett tillräckligt stadigt trikåtyg och en stretchig overlocksöm runt så borde det väl funka fint!?
Min bror sydde en själv och den blev INTE bra. Men han är också världens kratta på att sy och jag vet inte om han valde tyget med så stor omsorg. Dessutom sydde han denpå en vanlig maskin och inte en overlock.
Användarens profilbild
Av Moson
Jag sydde en som blev ganska bra men trådspänningen på min overlock var inte helt hundra. Se till att sömmen blir ordentligt stretchig så den inte skär in obekvämt på barn eller bärare. Tyget till min var ganska stumt på längden, det var nog bra tror jag.
Jag har precis köpt en hemmasydd trikåsjal som extrasjal när jag målar (vill inte ha färg på min sino). Den är välsydd och fin kanterna är overlockade och den har en rätt fin panel, men kanterna krullar sig och så är tyget väääääääääääldigt stretchigt, så man får knyta jättehårt för att inte bebisen ska hamna nere på magen nånstans efter en liten stund :P Jag har bara precis hunnit testa den, men jag tror att den kommer funka ypperligt för mitt syfte och som hemmamyssjal. Dock är det inget man ger sig ut på nån långpromenad i direkt... ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?