Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SeeSo
Jag har en dotter på 2,5 månader som vi bär mycket i MamEco sjalen, trivs väldigt bra med den, känns stabilt och lillan tycker om att sitta där.

Men, vi skulle vilja ha ett alternativ till denna långa sjal, något man kan ha med sig om man ex. skall till affären och hon bli 'kinkig' Någon som man snabbt och enkelt sätter på sig och sedan ner med snuttan där i. Jag upplever med sjalen vi har att man måste knyta den hemma och sedan ha den på sig hela tiden när man skall iväg, lite bökigt tycker jag ibland.

Har läst om In the pocket baby eller nått liknande, är det någon som provat? Eller har ni något annat tips?

Mvh SeeSo / Ny på sjalbarn
Av Lenaskeå
Hej & välkommen till oss på SB! :D

När jag ska bära en "snabbis" så väljer jag antingen sele eller en ringsjal. Det finns säkert någon SB:are i din närhet som kan visa dig lite olika bärdon! :tumup:
Av sjaltokan
Välkommen hit, absolut snabbast är ju ringsjal även om inte jag gillar det alls eftersom det snedbelastar. Du har ingen återförsäljare? Sjalbarnsambassadör i närheten?

Det finns ju selar med babyinsats men jag tycker inte de verkar jättesmidiga. Sele använder jag bara till större barn (typ efter 9 mån) för snabb-bärning.
Av Lenaskeå
Ebba var rätt liten då jag började bära henne i mt, (Eden mei tai) & det är ju lite smidigare än långsjal. Vi trivdes båda två med den. Har för mig att jag såg en elastisk mt på säljes, kanske skulle kunna vara något för er?
Av SeeSo
Tack för era svar!
Nu kommer fler frågor :)
Är det någon skillnad på bärpåse och ringsjal? Då tänker jag närmast på bekvämlighet både för barnet och bäraren. Har inte provat någon ringsjal själv, men på de flesta bilder jag sett så håller bäraren ändå i barnet, måste man göra det eller är det för att det känns stadiagre eller ser snyggare ut på bild? *s*

Har funderat på en ringsjal, typ Ringo eller liknande. Den verkar inte ta så stor plats att ta med sig. Men sedan såg jag även denna varianten http://www.5smaapor.se/sv/category/6/Bara vilket verkar bygga på samma princip.

Bärsele har jag sorterat bort då de verkar lite klumpiga att ta med sig, när man inte har det på sig.

Ska kolla runt om det finns någon butik i närheten där man kan få prova. Bor i Eslöv, någon i närheten som är duktig på sjalar?
Av Hell Cat
SeeSo skrev:Tack för era svar!
Är det någon skillnad på bärpåse och ringsjal? Då tänker jag närmast på bekvämlighet både för barnet och bäraren. Har inte provat någon ringsjal själv, men på de flesta bilder jag sett så håller bäraren ändå i barnet, måste man göra det eller är det för att det känns stadiagre eller ser snyggare ut på bild? *s*

Har funderat på en ringsjal, typ Ringo eller liknande. Den verkar inte ta så stor plats att ta med sig. Men sedan såg jag även denna varianten http://www.5smaapor.se/sv/category/6/Bara vilket verkar bygga på samma princip.

Bärsele har jag sorterat bort då de verkar lite klumpiga att ta med sig, när man inte har det på sig.

Ska kolla runt om det finns någon butik i närheten där man kan få prova. Bor i Eslöv, någon i närheten som är duktig på sjalar?
Kom på sjalträff i Lund så visar jag gärna både ringsjal och sele :D
Ang butiker; BabyHeaven finns i Lund och i Asmundtorp finns BäraNära. OmTanke i Lund säljer Becoselar.
Användarens profilbild
Av Elflin
SeeSo skrev:
Jag bor i Höör och kan visa långsjalar, MT och Manducasele, men inga ringsjalar för det klarar jag inte av. Lilla L tycker att om man sitter på höften så finns det inget som är så intressant som mammas skor så hon hänger som en ostbåge ur sjalen och då blir det så tungt.

Annars tycker jag att du ska komma till sjalträffarna i lund! :heart:
Av Hell Cat
SeeSo skrev:Sjalträffarna i Lund? Är det tråden om Espressohouse?

Just nu lutar det åt en ringo, hittat till ok pris på blocket.
Japp och framåt sommaren flyttar vi till Stadsparken :D
Av sjaltokan
SeeSo skrev:Tack för era svar!

Fördelen med en ringsjal jämfört med en bärpåse är ju att fler kan använda en ringsjal eftersom den går att justera, en bärpåse är ju mer en storlek och är man olika långa/stora som föräldrar så passar ju kanske inte bärpåsen båda.

Och nej du behöver inte hålla i barnet när den sitter i ringsjal, men har man barnet på höften så håller man nog liksom armen om lite ändå.
Användarens profilbild
Av Marina
Jag tycker ringsjal är svårt tills de är lite stadigare och sitter med stöd - tycker man ändå måste hålla huvudet och så tidigare. Becon är verkligen en supersnabb sele! Men jag tror nog att mei tai är det du ska ha!
Av SeeSo
Det blev en Ringo, har fått hem den på posten idag. Röd och jättefin! :)
Nu ska jag bara lyckas fp till 'bärningen' med den, köpte den begagnad och utan instruktioner tyvärr. Har inte lyckats än, men har bara haft den hemma i en timme *s*
Användarens profilbild
Av Marina
SeeSo skrev:Det blev en Ringo, har fått hem den på posten idag. Röd och jättefin! :)
Nu ska jag bara lyckas fp till 'bärningen' med den, köpte den begagnad och utan instruktioner tyvärr. Har inte lyckats än, men har bara haft den hemma i en timme *s*
Ringsjal kan vara lite trixigt att få till i och med att man bara har justering på en punkt, här finns en jättebra guide med vanliga fel och hur man rättar dem

http://www.altomslynger.dk/files/Proble ... sguide.PDF
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?