Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sussry
Ska klä om kökstolarna (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50116197. De har nu vit tyg som har börjat ändra färg :rodna: . Vill helst ha något som går att torka av när det händer diverse olyckor av olika slag. Funderade på "fuskskin" eller galon.
Tips och idér önskas. Gärna förslag på vart man kan köpa tyget också.
Användarens profilbild
Av Jemmah
Vi hade nyligen samma problem, och vi köpte tyg på Åhlens, sån där vaxduk som inte är vaxduk utan mer tyg med något på, vet inte vad det heter :hmm: Går att torka av det värsta från i alla fall. Vi tänkte ha det några år och sen byta till något fint diskret möbeltyg när barnen blir större :wink:

Bild
Användarens profilbild
Av sussry
Jemmah skrev:Vi hade nyligen samma problem, och vi köpte tyg på Åhlens, sån där vaxduk som inte är vaxduk utan mer tyg med något på, vet inte vad det heter :hmm: Går att torka av det värsta från i alla fall. Vi tänkte ha det några år och sen byta till något fint diskret möbeltyg när barnen blir större :wink:

Bild
Undrar om det inte heter textil vaxduk. Har funderat lite på det jag också.
Vilket fint tyg du har!
Användarens profilbild
Av solängel
sussry skrev:
Jemmah skrev:Vi hade nyligen samma problem, och vi köpte tyg på Åhlens, sån där vaxduk som inte är vaxduk utan mer tyg med något på, vet inte vad det heter :hmm: Går att torka av det värsta från i alla fall. Vi tänkte ha det några år och sen byta till något fint diskret möbeltyg när barnen blir större :wink:

Bild
Undrar om det inte heter textil vaxduk. Har funderat lite på det jag också.
Vilket fint tyg du har!
Precis det tyget har vi på våra stolar också! :D

Fast vi har faktiskt bara "vanligt" tyg och det har hållit sig hyfsat fint i två år nu, drygt. Dessutom gjorde jag till mig lite när jag sydde, så vi kan ta av och tvätta.

Vi köpte den vaxade bomullsväven, men jag tyckte den kändes lite för plastig att sitta på (jag är lite allergisk mot stolar som fastnar på låren om man sitter där i shorts :roll: ) så då blev det ovaxat.

Tänk på att ha rätt grovt tyg, bara, oavsett om du väljer vaxat eller ej. Och ett lite mörkare tyg blir ju inte lika smutsigt som ett ljust, fast det har du väl redan räknat ut :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Precis dom stolarna har vi nyss köpt! Stolklädseln ligger i tvättmaskinen och ska färgas mörkgrå nu. :) Tänkte först sätta dit ngt annat tyg, men det är ju så behändigt att man kan ta av klädseln så enkelt, så jag provar med att färga först.
Användarens profilbild
Av sussry
Kristina skrev:Precis dom stolarna har vi nyss köpt! Stolklädseln ligger i tvättmaskinen och ska färgas mörkgrå nu. :) Tänkte först sätta dit ngt annat tyg, men det är ju så behändigt att man kan ta av klädseln så enkelt, så jag provar med att färga först.
Kul att flera har dem. Det är jättebra stolar.

Färga är smart, men skulle tyvärr inte fungera här. Det är förmycket utslagna mjölkglas och matklet.
Användarens profilbild
Av puppan
Jag har köpt svart fusk-skinn från stoff och stil. Ska bara sätta dit det någon gång också. :roll:
Användarens profilbild
Av Kristina
sussry skrev:
Kristina skrev:Precis dom stolarna har vi nyss köpt! Stolklädseln ligger i tvättmaskinen och ska färgas mörkgrå nu. :) Tänkte först sätta dit ngt annat tyg, men det är ju så behändigt att man kan ta av klädseln så enkelt, så jag provar med att färga först.

Färga är smart, men skulle tyvärr inte fungera här. Det är förmycket utslagna mjölkglas och matklet.
Det går inte att klorina eller nåt några vändor så fläckar och sånt försvinner mesta möjliga?
Försöker du dig på att färga så kan jag meddela att de tar åt sig färg rätt dåligt.. :? De blev ljusgrå fast de borde ha blivit ganska mörka... Provar en vända till nu och ser vad som händer.
Användarens profilbild
Av sussry
Kristina skrev:
sussry skrev:

Det går inte att klorina eller nåt några vändor så fläckar och sånt försvinner mesta möjliga?
Försöker du dig på att färga så kan jag meddela att de tar åt sig färg rätt dåligt.. :? De blev ljusgrå fast de borde ha blivit ganska mörka... Provar en vända till nu och ser vad som händer.
Berätta hur det går.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?