Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kristina
Jag har fått låna en gammal overlock, en Pfaff Hobbylock 794 (alltså runt 20 år gammal). Instruktionsboken är inte upphittad än och jag skulle behöva byta nålar på den, är det någon som har den blekaste aning om hur det skulle kunna gå till?
Jag har provat skruva loss skruven som sitter framtill där nålarna sitter fast, men då händer det ingenting (mer än att skruven trillar loss och man måste leta efter den inne i maskinen... :roll:)
Jag kan ta kort sen om det kan vara till någon hjälp.

Hoppas nån vet!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Har ingen aning om varken märket eller modellen, men på min Husqvarna av ungefär samma årsmodell så måste man använda sig av en ganska tunn (ca 3 mm diameter) åttkantig mejsel som hör till maskinen för att byta nålar. Det är ett litet hål där man stoppar in mejseln i på framsidan av där man stoppar in nålarna. Vet inte om det hjälper ngt, men kan kanske finnas någon liknande konstruktion?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag har ju en Pfaff overlock och den har också en särskild 'skruvmejsel' och sen har den en 'hållare' som man trär på nålen och sen plockar ut nålen med. Likaså sätter man i en ny nål med den. Det går dock utan och den är mest för att underlätta och för att sätta nålen rakt. Kan det vara så att nålen är svår att få ur för att den suttit där för länge bara?
Användarens profilbild
Av Kristina
Delfinen_78 skrev:Har ingen aning om varken märket eller modellen, men på min Husqvarna av ungefär samma årsmodell så måste man använda sig av en ganska tunn (ca 3 mm diameter) åttkantig mejsel som hör till maskinen för att byta nålar. Det är ett litet hål där man stoppar in mejseln i på framsidan av där man stoppar in nålarna. Vet inte om det hjälper ngt, men kan kanske finnas någon liknande konstruktion?
Du, det är faktiskt flera hål där det ser ut som att man ska stoppa i någon form av mejsel, men nån sån finns inte med i den lilla lådan med pryttlar som följde med dock.. Funderade om dom hade nån med saken att göra, så jag ska nog plocka fram verktygslådan och se om jag har något så pluttigt där. :) Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Min tror jag har ett vitt skaft. Och mina små skruvhål är som svarta små plastgrejer.
Användarens profilbild
Av florin
Inte för att jag vet omjag ens kan hjälpa mig men hojta om vi ska göra ett försök tillsammans. Jag kan komma över under kvällen om du vill... Har ju diverse olik mejslar och grejor till overlock så vi ska nog lyckas byta dina nålar :-D
Användarens profilbild
Av sofiutane
Delfinen_78 skrev:Har ingen aning om varken märket eller modellen, men på min Husqvarna av ungefär samma årsmodell så måste man använda sig av en ganska tunn (ca 3 mm diameter) åttkantig mejsel som hör till maskinen för att byta nålar. Det är ett litet hål där man stoppar in mejseln i på framsidan av där man stoppar in nålarna. Vet inte om det hjälper ngt, men kan kanske finnas någon liknande konstruktion?
Jag lånade svärmors gamla Huskylock och lyckades bryta en av nålarna (något hon säger att hon aldrig gjort) och fick till slut bort nålarna på framsidan av nålarna med en pytteliten insektsnyckel (en sån där åttkantig mejsel).
Användarens profilbild
Av Kristina
florin skrev:Inte för att jag vet omjag ens kan hjälpa mig men hojta om vi ska göra ett försök tillsammans. Jag kan komma över under kvällen om du vill... Har ju diverse olik mejslar och grejor till overlock så vi ska nog lyckas byta dina nålar :-D
är du vaken nu då? Kanake lite sent.. men vi kan göra ett försök imorgon kväll om du orkar?
Användarens profilbild
Av Kristina
florin skrev:Jepp, vi fixar det imorgon kväll elle runder dagen om du kan, jag är ju hemma och pluggar så det är bara att du ringer :-)
jag jobbar till halv 8, så jag ringer kring 8 om det är ok?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?