Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag har köpt mig ett par nya mönsterböcker och jag är så nöjd :vågen:
Jag köpte Elsebeth Gynters bok med barnkläder och en japansk mönsterbok med vuxentunikor och klänningar.
Några smakprov:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av visslan
Sådana där japanska mönsterböcker kan man hitta på Ebay till ett överkomligt pris. Jag brukar köpa från Pomadour, som också har en Etsy-butik. Men det finns fler säljare.
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:Ooooh, den där japanska såg ju ut att bara innehålla mönster för mig :love:
Vad är det för bok? Går den att köpa ny?
Den finns på adlibris, inte särskilt dyr heller, men tyvärr bara på finska :lol: https://www.adlibris.com/se/searchresul ... duct=False

Den andra är också köpt där.
Har du köpt den på finska?
Ja, det finns en del bildbeskrivningar av modellerna och jag inbillar mig att jag är så pass bra på att sy att jag ska klara av det, men vi får väl se :lol: Om jag inte fattar så får jag väl be glis svärmor att översätta åt mig 8) Lättare iaf att få översatt från finska än från japanska :roll:
Användarens profilbild
Av visslan
Japanska mönsterböcker är generellt sett väldigt enkla att följa eftersom det brukar finnas tydliga diagram och ritningar på hur man ska göra, inte så mycket text. Kanske krävs det att man har lite syvana, men det är ju bara att fråga här o man fastnar. :tumup:

Det finns också många inspirerande virk-/stickböcker på japanska. Till dem kan man behöva teckenförklaring eftersom de bara använder diagram i sina beskrivningar. Å andra sidan blir det väldigt öveskådligt och man ser verkligen hur virkningen eller stickningen är uppbyggd.

Här är några länkar.
Böcker:Pomadour på Etsy, Pomadour på Ebay, Craft Shop from Japan

Sedan kan man söka på "Japanese crochet/knitting symbols" och få upp symbolförklaringar.
Användarens profilbild
Av bani
Åh, jag kanske ska köpa den där japanska till min dotter som tror hon vill bli designer. :love:
Av Ponyo
Nu har min bok kommit! Jag är helt kär!
Det är extremt ovanligt att jag kan tänka mig upp emot hälften av alla kreationer i en mönsterbok. Ska bli MYCKET spännande att se om jag klarar av att sy efter den :fnissa:
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:Nu har min bok kommit! Jag är helt kär!
Det är extremt ovanligt att jag kan tänka mig upp emot hälften av alla kreationer i en mönsterbok. Ska bli MYCKET spännande att se om jag klarar av att sy efter den :fnissa:
Jag har suttit en stund och tittat igenom boken nu och det känns som att mycket är användbart. Nu ska jag bara få iväg en beställning till S&S också, jag har ju nästan inga vuxentyger, barntyger finns det däremot mycket gott om :fnissa:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?