Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lilla j
Hej! Jag har denna gång välsignats med en liten bärfis till bebis, och har således börjat använda bärdon i betydligt större utsträckning den här gången än vad jag gjorde med den vagnälskande storebrodern. Jag har både en sino och en ergo som jag använder flitigt - utomhus blir det i princip bara ergon, eftersom jag tycker den är mer praktisk med ytterkläder på. Bebis och mamma nöjd, so long so good.

Men jag har värsta bärproblemet med ergon! Höftbältet alltså, det glider bara upp! Jag har breda höfter och smal midja, och vill ha höftbältet över höften när jag bär för att det ska kännas avlastande och bekvämt. Sätter jag det i midjan så att nederdelen vilar på höfterna blir belastningen över svanken för stor - inte bekvämt. Men när jag har burit en stund, eller när jag sätter mig eller böjer mig så glider höftbältet upp i ryggen så att det hamnar i svanken, medan det sitter kvar över höfterna framtill. På det viset blir det tungt för ryggen och så glider lillskruttets fötter ner innanför höftbältet. (Hon är ju så liten ännu att jag bär henne med benen innanför selen...)

Problem! Vad gör man? Finns det något knep eller får jag acceptera att ergon passar makens kropp bättre än min? :hmm:

Finns det andra selar som fungerar bättre för min kroppstyp, eller är det bara att bita i det sura äpplet och börja bära mer i sjal? Jag trivs bäst i sele nämligen, gillar inte att sjala på mig ute t.ex. när sjaländarna hamnar i backen och blir lortiga...

Hjäääääääääälp! :help:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tror att det är för att den inte riktigt passar dig, ofta sitter ergo bättre på män än på kvinnor (givetvis passar den många kvinnor också, men generellt sett). troligen skulle beco butterfly 2 eller angelpack lx sitta bättre på dig.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Kan du inte fota? Jag har haft ergon (som jag älskar) ganska långt ner, ska se om jag hittar någon bild..

*letar*

Alltså jag knäpper den nästan där man knäpper foglossningsbältet tror jag. jag vet inte om det är för långt ner men därdet kändes bekvämt ;) Då hamnade han precis där det onda i min rygg var så det lindrade liksom på nåt sätt =)

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av lilla j
Jennelii: Jag har inget kort liggande, men kan fota om jag får lite fotoassistans här hemma. Har jättemissnöjd bebis för tillfället, så jag får bara amma idag... ;) Suck. Jag bär iaf som du, precis där man drar åt foglossningsbältet.

diddeldi: Det verkar som att jag får ragga nån som kan visa mig marknadens andra selar då... Hupp.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?