Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lindisen1981
Jag undrar om man kan knyta en långsjal utanpå jackan i vinter? Har för mig att jag sett bilder på det någonstans men minns inte var... Jag ska få hem två långsjalar, rebozos, en på 4,5meter och en på 4,9 meter...
Av Aelia
Den blir nog svårt, men det klart, det går om man vill
Användarens profilbild
Av Clärchen
Kan kan man men jag upplevde det som mycket mer behagligt att ha inneklädsel på barnet, knyta på det i sjalen, lite tjockare tossor och så mössa förstås, och sedan ha jacka på utanpå det. Jag hade en stor jacka som jag köpt till gravidmagen och den passade även till barnet utanpå magen. Det finns också bärskydd man knyter på runt barnet när jackan inte riktigt går igen. Jag köpte mitt på babydesign.se och det väntar nu på kallare dagar :)
Av Lindisen1981
okej! ja jag antar att det blir lite svårt att ha sjalen utanpå jackan... men NÅGONSTANS på nätet hittade jag en hel drös med bilder där sjalen va knuten utanpå jackan... någon som vet var jag hittar de bilderna igen?
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Samtidigt, har man ingen stor jacka - min garderob består sedan innan graviditeten mest av figursytt eftersom det passar mig bättre *fåfäng* - så måste man ju knyta utanpå om det ska funka. Eller, kanske, om det inte är kallt kan man förstås knyta innanför och ha jackan öppen... :hmm:

Men bär man på ryggen måste man väl ändå ha sjalen utanpå i vilket fall? Eller tänker jag fel nu?
Användarens profilbild
Av verre
sjalen utan på jackan och sätta en overall på adrian, eller om jag kör på jacka och byxor, det blir ju lätt att byxbenen åker upp och är det då fot på så blir det så stramt...
Användarens profilbild
Av Suskiv
Visst går det. Se till att jackan inte är för tjock (lämna dunjackan hemma). Bäst går det om jackan inte har allt för glatt tyg eftersom sjalen annar halkar runt. Samma sak med barnet.

Bäst är omsluten knytning eftersom overaller är halkinga och tex ryggsäck riskerar att halka loss över overaller.

Vävd långsjal utanpå ullkappa är snyggt och sitter bra på plats. Barnet får ha vinterytterkläder på sig.

Jag föredrar dock att använda ergo utanpå kläderna eller ännu hellre bära innanför bärjacka.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Annars så kan man ta på barnet overall om det nu är så kallt. Och sedan knyta på sig sjalen utan ens egna vinterkläder.
Å sen tar man på sig jackan. Sen kan man typ ha en gummisnodd eller något som man kan fästa i knappen och hålet (om det nu är en jacka med knappar) så att man stänger till sin egna jacka lite och det inte kommer in massa kall luft.
Eller så kanske din sambo är lite större så att han har en större jacka som du kan ha när du bär barnet? Det är väldans smidigt att ha barnet innanför jackan. Eller skaffa ett bärskydd. Då kan du ha det över barnet medans du har din egen jacka uppknäppt över. Ja det finns många alternativ.
Men visst funkar det säkert att knyta över jackan oxå så testa vettja! Funkar det inte ja då får du väl leta andra alternativ!
Användarens profilbild
Av trollmamma
När jag bar mina på vintern vart det uteslutande på ryggen o då räckte mina 4,6 sjalar helt ok visst fick man mecka en del ... jag gillade klart ABC-selen bäst på vinntern det vart så halt ...

om jag sen väl bar på magen hade jag dom innanför min jacka det går ju bra ...

mina har ju alltid haft full mundering !
Användarens profilbild
Av lotte
Jag har burit utanpå emellanåt i tre vintrar så för mig har det fungerat. Där finns några bilder på olika jackor och sjalar på ett par ställen på min hemsida om det hjälper. http://www.akitas.se Som sagt; sidan är under uppbyggnad, men där finns bild på 5,2 Stork längst ner under rubriken Familjen/Giddys historia och så olika 4,6 och 3,2 sjalar under Passioner/Att bära barn. När jag tittar nu ser jag att i stort sett alla är med jacka under ... Ja, iallafall; jag har burit utanpå med vinterkläder på mig och barnet i ergon och till och med riktigt korta sjalar och jag har upplevt det som speciellt meckigt att få till.
Användarens profilbild
Av lotte
..., och jag har INTE upplevt det som speciellt meckigt, skulle det stå ... :)

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?