Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MammaHela
Livan börjar bli lite för tung att bäras av mig i SINON nu.

Hon gillar att bli buren (helst hela dagen) och jag behöver nått att bära henne i för jag har en kass rygg och klarar av max 5 min utan hjälpmedel :cry:

Den får gärna vara snabb och smidig att få på sig, sinon tar lite för lång tid för min smak att ta på sig. Tyvärr så blir det oftare att jag blir sittande med henne i soffan.

Har kollat lite på MeiTai, hur är den när man har dålig rygg(ländryggen)/nacke.
Användarens profilbild
Av Nova
En Mei Tai med breda och utbredbara axelband skulle jag föreslå.
Då får du nästintill lika god avlastning som att bära med långsjal tycker jag.
Men snabbare att få på plats.

Annars finns det också ergonomiska selar.
För min del tar de längre tid att få på plats än en Mei Tai och jag tycker inte att de är lika bekväma.
Ska man ha en sele så tycker jag att det är till ryggbärande den kommer bäst till sin rätt. Fördelar barnets tyngd över höfterna.
Av Aelia
Mei tai/Ergo/Patapum elle Beco skull ja säga då. Jag har dåli rygg oxå och kan bära i selar/mei tai lääääänge 8)
Användarens profilbild
Av lillvilda
försök att få prova en mei tai å känn efter. min skrutt väger ju bara 7 kilo men en kompis med dålig rygg provade att bära honom i mei taien på magen å det var ju iaf inga problem.Jag är ju liten i växten (150 cm ) å jag bär ju lätt i flera timmar i stöten. Jag har aldrig tagit av den för att jag inte orkat mer. Så kan man ju bära på ryggen oxå. Jag har en sån med vaderade axelband.
Användarens profilbild
Av Kaja
Du måste nog testa.

Själv har jag lagt märke till att jag har olika hållning beroende på hur jag knyter sjalen eller om jag bär med sele. Mest avslappande hållning får jag med selen, men det kan bero på vana. Med x-omslut på ryggen så tenderar jag att parera rörelserna och gå aningen framåtlutad. Tibetan funkar bättre då, men då blir man lite topptung, vilket gör att det blir jobbigt att bära riktigt länge. Men, jag har sett många andra som verkar göra motsatt, alltså parera med selen.

Ett riktigt bra x-omslut mage är faktiskt inte så tokigt. Det är först när barnet blir så stort att man börjar få problem med dess ben att det är lättare att ha dem på ryggen.

Min kiropraktor sa för övrigt till mig i våras (när jag hade stora problem att ta mig ur sängen en dag) att jag skulle låta bli att bära utan bärdon, däremot gick det bra att bära HUR länge som helst på ryggen...

//Kaja
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tycker ju att en långsjal ger absolut bäst avlastning. Jag tex gillar inte att bära med sele på mage, jag tycker inte att det avlastar lika bra som med en långsjal på långa vägar.
Men till å bära på ryggen så gillar jag sele bättre.
Men det verkar ju vara en smaksak.
Har du möjlighet att gå på en sjalträff och testa mei tai, sele, vävd långsjal så du själv kan se vad som ger bäst avlastning för dig.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Bina
Hej E! Jag ser dig på MSN men svarar dig här ändå.

Om du tycker det är besvärligt med att knyta tyget så skulle jag rekommendera sele. Mei Tai trivs väldigt många med men oftast är det lättare att få till det skönt med just sele. Jag har gång på gång varit lockad av de vackra MT som finns och köpt men gett upp då de rör på sig när man grejar.

Mina favvosar som vi använder:
Ergo här i kan Liv se världen.
Beco är djupare och snyggare men hon kommer inte se något, om man inte sätter henne högre upp i tyget och låta det följa rumpan runt fram mot magen så hon sitter stadigt ändå.
Av MammaHela
jaghar bestämmt mig för att testa en MT, har beställt en och hoppas på att jag får den på tisdag eller onsdag :eld:
Användarens profilbild
Av Bina
sådär får an inte säga...berätta VAAAAAAAAAAAAAAD :wink:
Användarens profilbild
Av mammahappy
MammaHela skrev:jaghar bestämmt mig för att testa en MT, har beställt en och hoppas på att jag får den på tisdag eller onsdag :eld:
Hoppas att du blir nöjd!

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?