Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellinor
McMorrigan skrev:Paul: Bor du i närheten av butiken? Man får inte beställa via nätet om värdet understiger 300:-....... :(

Hej!

Jag bor rätt nära, men bara i två dagar till, sedan flyttar jag till annan kommun och jag har så vansinnigt mycket att göra tills dess (packa och städa o.s.v) så jag har ingen tid över alls, tyvärr..
Har du någon panduro-butik i närheten då? För de säljer också transparent textilfärg. Det var egentligen den jag skulle köpa, genom rekomendation på nätet, men jag hade närmre till inspira så jag chansade. Panduro verkade dock inte ha någon marinblå färg. Så den blåa kanske blir för ljust blå? Då kanske du måste köpa svart och blanda ut lite. :hmm: Den var iaf lite billigare är Inspiras.
http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServ ... AID=251216

Googla solblekt sufflett panduro!
Användarens profilbild
Av Ellinor
McMorrigan skrev:
Paul skrev:McMorrigan:Tyvärr gick det igenom innertyget litegrann. Men bara på några ställen små mörka fläckar, tycker inte det är något som stör. Har faktiskt inte sett till fläckarna sedan jag målade suffletten.. Försökte ta lite färg i taget och inte dränka tyget för att undvika att det skulle gå igenom.

Juliusdotter: Tog transparent för att jag tänkte att det inte skulle gå igenom till innertyget lika lätt. Tror dessutom att jag läste någonstans att trasparent var bäst för suffletter.
Transparent täckte fin-fint!
Hm... så alltså ska man ta lite, lite, lite åt gången....... :tumup: Ska nog beställa färg i morgon! :D
Ja, men det var faktiskt ganska svårt, för den var så geléaktig, som chokladpudding, men som sagt; jag tror det blir lättare med disktrasa! Annars blir det ett jäkla duttande med svamp! (kanske är panduros lite enklare att "dosera"?)
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Paul skrev:
McMorrigan skrev:Paul: Bor du i närheten av butiken? Man får inte beställa via nätet om värdet understiger 300:-....... :(

Hej!

Jag bor rätt nära, men bara i två dagar till, sedan flyttar jag till annan kommun och jag har så vansinnigt mycket att göra tills dess (packa och städa o.s.v) så jag har ingen tid över alls, tyvärr..
Har du någon panduro-butik i närheten då? För de säljer också transparent textilfärg. Det var egentligen den jag skulle köpa, genom rekomendation på nätet, men jag hade närmre till inspira så jag chansade. Panduro verkade dock inte ha någon marinblå färg. Så den blåa kanske blir för ljust blå? Då kanske du måste köpa svart och blanda ut lite. :hmm: Den var iaf lite billigare är Inspiras.
http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServ ... AID=251216

Googla solblekt sufflett panduro!
Asch då! 8) Men jag kan ju mejla dem lite snällt och fråga.... :wink: Nej, ingen Panduro heller och jag inbillar mig att den du köpte var bättre! Men det ger sig. :tumup:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Paul: Nu ska jag bråka lite med dig igen!
Varför valde du den transparanta färgen och inte den som heter MONO som inte behöver ngn värmefixering?
Användarens profilbild
Av Ellinor
McMorrigan skrev:Paul: Nu ska jag bråka lite med dig igen!
Varför valde du den transparanta färgen och inte den som heter MONO som inte behöver ngn värmefixering?
Bråka på du! :wink: Har dock redan svarat på det i tråden, här: 8)

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 5#p7872208
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Tassmärker och läser igenom tråden när jag har mindre spring i benen. 8)
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Paul skrev:

:oops: Det missade jag! Jag ringde o pratade med dem idag, men det var bara en otrevlig karl som verkade tycka jag var dum i huvudet! :evil:
Det ända vettiga jag fick ur honom var att han nog tyckte att Monon var bättre om det var mkt polyester i tyget..... :roll:
Knäppgubbe! :roll: :evil:
Men jag gör nog som du o tar den transparanta. Det ända som ororar mig med färgen är att det inte ska klara regn.....visserligen använder man ju regnskydd men helt skyddad från vatten kan den ju inte vara..... :roll:
Användarens profilbild
Av Ellinor
McMorrigan skrev:
Paul skrev:

:oops: Det missade jag! Jag ringde o pratade med dem idag, men det var bara en otrevlig karl som verkade tycka jag var dum i huvudet! :evil:
Det ända vettiga jag fick ur honom var att han nog tyckte att Monon var bättre om det var mkt polyester i tyget..... :roll:
Knäppgubbe! :roll: :evil:
Men jag gör nog som du o tar den transparanta. Det ända som ororar mig med färgen är att det inte ska klara regn.....visserligen använder man ju regnskydd men helt skyddad från vatten kan den ju inte vara..... :roll:
Ringde du till butiken i liljeholmen? Det var min sambo som var och köpte färgen och han blev utskrattad av de i butiken och de tyckte han var galen som skulle färga med den färgen.
Jag blev skitarg när han kom hem och berättade det. Fick lust att gå dit med vagnen som blev så bra och visa dem. Samt hälla ett glas vatten över den och visa att den tål vatten!
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Men vilka knas gubbar de verkar vara.

Så mycket bökigare det blev om man inte kan beställa via datorn (nåja om man inte vill handla mycket färg). Det får väll bli panduor när man har vägarna förbi (vilket kan ta ett tag). Saken var ju den att jag har fått se ditt fina resultat Paul, så nu vågar jag inte tro på nån annan färg.
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Nu har jag äntligen läst igenom tråden. Vilket bra resultat det blev av textilfärgen! :tumup:

Jag har idag blivit erbjuden att få en Emmaljunga -01 av en kompis. Den ser jätte fräsch ut förutom att suffletten är solblekt och har lite svartmögel invändigt. Det solblekta verkar jag kunna få bukt med nu när jag läst hur ni gjort och svartmöglet ska man tydligen kunna få bort med hjälp av galltvål och klorin. Tydligen blev möglet nu under vintern, men jag tror det gått alldeles för lång tid för att kunna få bort det med filmjölk. Vad tror ni? Har ni några tips? Köpa en ny sufflett är jag inte intresserad av då det kostar över 2000:-(!!!).
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Varit på Panduro, men de hade bara färg till bommuls tyger. Det var lite komiskt när jag sa till dem att jag behövde färg för att åter få min vagn svart. Deras reaktion var, har den varit svart? Trodde att den skulle vara så där. (Hur så där, grå, svart, lila aktig i nyanserna och nästan kammo när sufletten är uppfäld).
Av xladyinredx
Hej allihopa!
Tråden är gammal men jag tänkte att det säkert finns fler än jag som letat länge efter bilder och information om färgning av barnvagn, så här skickar jag här en liten länk. :wink:

http://www.familjeliv.se/hem/xladyinred ... Fixad+vagn

Jag tyckte att Ellinors resultat blev så himla fint att jag beställde färg ifrån samma ställe, jag har bara målat en suflett till vår begagnade syskonvagn ännu, men gud så bra det blev! :tumup:
Hoppas någon får ytterligare inspiration och vågar testa måla suflett eller vagn. :D

Lycka till!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?