Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Annacor
Hej!
Jag har precis köpt en bärsjal, mysak, och är väldigt nöjd. Knytandet går över förväntan :)
men jag vill gärna ha en enklare variant oxå, när man snabbt behöver göra något eller där man är på trånga ställen, typ flygplan, då man inte vill stå med dryga 5m tyg...
Jag har letat runt och tycker easyhug och tri-cotti verkar bra eftersom de fördelar tyngden på båda axlarna.
Frågan är, vilken är bäst?? (lillan som ska bäras är nu 6 veckor...)
Användarens profilbild
Av Johanna W
Tricotti är elastisk men det är inte Easyhug. I teorin borde Easyhug funka till äldre barn, men jag får ont i ryggen av min. Men sånt där är så individuellt...
Av Enid
Jag skulle rekomendera en MeiTai med utbredbara axelband istället. Jag har haft Tricotti och testat EazyHug men kom inte alls överens med dom, jag tyckte det inte det kändes helt säkert, det fanns liksom inget som "säkrade fast" barnet.
Av Annacor
Men mei tai blir inte så jätte små va? Mer som en bärsele? Jag vill nämligen ha något litet o lätt i väskan... Förstår vad du menar med att barnet inte sitter lika säkrat dock...

Om jag mest tänker använda den de första sex månaderna eller så, spelar det då någon roll om den är vävd eller elastisk? Kanske bättre om den är elastisk då?
Jag funderar oxå på att eftersom den är en storlek, fungerar det verkligen lika bra när barnet är nyfött som när barnet blivit lite större??
Av Enid
Annacor skrev:Men mei tai blir inte så jätte små va? Mer som en bärsele? Jag vill nämligen ha något litet o lätt i väskan... Förstår vad du menar med att barnet inte sitter lika säkrat dock...

Om jag mest tänker använda den de första sex månaderna eller så, spelar det då någon roll om den är vävd eller elastisk? Kanske bättre om den är elastisk då?
Jag funderar oxå på att eftersom den är en storlek, fungerar det verkligen lika bra när barnet är nyfött som när barnet blivit lite större??
Jag använde MeiTai redan på BB till första barnet, det bar en med smalare och kortare panel som passade perfekt från 0-4 månader. De första 1-2 månaderna hade han fötterna inne och sen gick det bra för honom att sitta i grodposition med fötterna ute eftersom den var så smal i sittdelen. Jag har sett några såna bebisMT till salu här på sjalbarn nyligen, kanske ligger någon kvar än? Min MT tog mindre plats än både sjalen och en vanlig sele.

Babylonia har en bra MT som tar liten plats i väskan och passar till pyttisar om man har benen inne, den har bebisinsats också om jag minst rätt :tumup: . Och den är skön att bära större barn i också, jag har ingen själv men jag har provburit men 13kg i den långa stunder och jag gillar den verkligen!! Ett stort plus är att den säljs på Babyproffsen och i många andra barnbutiker.

Annars kan du ju be någon sy en bebisMT, man kan annonsera på Gör-det-själv-forumet tex om man inte känner någon som kan sy.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?