Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:I tisdags tyckte jag det var en bra idé att sticka en kofta till mig i entrådigt ullgarn med mönstrat ok. Efter 5 dagars intensivt stickande har jag kommit ca 15 cm upp på bålen. Nu tycker jag inte längre att det är någon bra idé :roll: :lol: Tur att det roligaste kommer sist, oket!
Kaffemoster skrev:Andra exemplaret av autumn växer på:
Bild
Ritkigt snygga färger!! Är det regnbågsfärgen eller annan?
Rätstickat då, eller? Jag har hört att det inte funkar att sticka kofta i slätstickning i entrådigt ullgarn annars, det lär ska dra sig konstigt...

Löven är i regnbågskauni och bottenfärgen är möööörkt blå, lite ljusare blå och lila -också kauni.
Jag skulle vilja sticka en bolero i spets, egentligen bara ett par ärmar med en liten del över ryggen, någon som har en idé på hur man skulle kunna få ihop nåt sånt?
Användarens profilbild
Av glis
Ketronya skrev:Jag skulle vilja sticka en bolero i spets, egentligen bara ett par ärmar med en liten del över ryggen, någon som har en idé på hur man skulle kunna få ihop nåt sånt?
Det finns SÄKERT på Ravelry! Hopp i väg och registrera dig! Vi har en sorgligt passiv sjalbarnsgrupp där också som gott kunde aktiveras bättre :this:
glis skrev:
Ketronya skrev:Jag skulle vilja sticka en bolero i spets, egentligen bara ett par ärmar med en liten del över ryggen, någon som har en idé på hur man skulle kunna få ihop nåt sånt?
Det finns SÄKERT på Ravelry! Hopp i väg och registrera dig! Vi har en sorgligt passiv sjalbarnsgrupp där också som gott kunde aktiveras bättre :this:
Jag är faktiskt redan registrerad där, fast jag har inte använt det så mycket eftersom jag är lite mesig med engelska mönster, hittills iaf, men nån gång ska ju va den första... Vad ska man söka på då, kan det heta bolero på engelska också ... :hmm:
Jodå, bolero hette det på engelska med... ska leta på ravelry.

Annars tänker jag om man skulle kunna göra något på improvisation, typ ett rakt stycke till ryggen och sen ärmarna på strumpstickor som man ser syr ihop... men jag kan inte riktigt räkna ut hur ska jag göra...
kvarnvik skrev:
zandrama skrev:
kvarnvik skrev:
zandrama skrev:Vidar har beställt en koftatröja och jag tänkte mig en pippi-tröja i tjockt garn (för stickor 6-9 eller så). Vad finns det för tjocka, okliiga och ohåriga garner? Jag tror iofs att Eskimo kan funka, men jag tänkte höra om det finns nåt annat alternativ. Inte akryl.
Drops merino extra fine kliar absolut inte iaf, inte lika tjockt som eskimo, men ganska tjockt ändå. Nackdelarna är väl att det är superwashbehandlat och finns i ganska få färger
Man kanske kan sticka i dubbla trådar, för jag orkar just nu inte sticka en tröja i strl 110/116 på stickor 4. :hide:
Det fanns ju iaf i de färger jag funderade på. Ljusblått med bruna ränder eller mörkblått med ljusa (beige/vitt/creme el dyl) eller gröna ränder.
Jag har stickat en fuskpolo i det och det var väldigt snabbstickat, lätt att sticka i alltså, men det borde ju gå att sticka med dubbel tråd :D
Och då borde det ju bli ungefär lika tjockt som eskimo. :hmm:
Fast egentligen borde det nog vara bättre med en tunnare kofta. Ah, vi får se.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ketronya skrev:Jodå, bolero hette det på engelska med... ska leta på ravelry.

Annars tänker jag om man skulle kunna göra något på improvisation, typ ett rakt stycke till ryggen och sen ärmarna på strumpstickor som man ser syr ihop... men jag kan inte riktigt räkna ut hur ska jag göra...
Sök på shrug också.
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
glis skrev:
Jag är faktiskt redan registrerad där, fast jag har inte använt det så mycket eftersom jag är lite mesig med engelska mönster, hittills iaf, men nån gång ska ju va den första... Vad ska man söka på då, kan det heta bolero på engelska också ... :hmm:
Jag har för mig att Drops hade någon fin i lite spetsmönster bland de nya inför sommaren också.
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:MuuM och glis, eftersom ni är online; Gölingstorps marknad nästa helg?
Nej, jag slipper. ;-) Jag tycker M är för liten, 8 v, för ett rökande hem.
glis skrev:Prova, det finns massor av svenskar, norrmän, danskar och tyskar som skriver på halvengelska så man kan alltid testa.
Har du hittat sjalbarnarna än?
Får göra det, om jag hittar något jag vill göra :)

Nix, heter ni bara sjalbarn?
MuuM skrev:
Ketronya skrev:Jodå, bolero hette det på engelska med... ska leta på ravelry.

Sök på shrug också.
Ja, jag hittade det precis, fanns en hel del :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Dottern fick en bolero i julklapp av sin mormor, hon hade gjort den ungefär som tant kofta, fast utan livdel.
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?