Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaMy23
Blev sugen på att göra en sjalgunga till min dotter, men hur gör man och spelar det roll vilken sjal det är?
Jag har en calineblue gauze sjal funkar den? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Vi knöt bara upp en långsjal i trappan, så satt ellen i den och gungade. Bra när vi ska laga mat, då gungar hon diverese saker i gungan. <sen tar vi ner den när vi tröttnat!

Vi ntog en sjal vi inte är jätterädda om..
Användarens profilbild
Av Siania
Vi har nästan alltid en sjal hängande i trappan som A kan gunga i. När vi är i vårt sommarhus och lusten att gunga faller på knyter vi upp en sjal mellan två träd. Båda varianterna funkar kanonbra. :tumup: Jag har knutit en av våra tjockare sjalar (stork, didymos, bebina) då, gåsen har jag aldrig provat att ha som sjalgunga - den är ju rätt mycket tunare och känns lite skörare.
Användarens profilbild
Av LillaMy23
hmm så man måste knyta sjalen mellan två punkter liksom?? :oops: :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Annika E
LillaMy23 skrev:hmm så man måste knyta sjalen mellan två punkter liksom?? :oops: :mrgreen:
Nä, det behövs inte. Jag slängde ena änden över en takbjälke på balkongen och drog tills bägge sidorna var lika långa, knöt en knut och drog igen så knuten hamnade uppe vid bjälken. Voila´, sjalgunga. Ungarnas favorit! :)
Användarens profilbild
Av lillvilda
Jag knöt bara runt en trädgren. kastade upp sjalen runt grenen och knöt en knut bara.
Senast redigerad av lillvilda den mån apr 12, 2010 21:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av LillaMy23
kan inte se bilderna :(
Användarens profilbild
Av katha
tassar
Användarens profilbild
Av lillvilda
här är en länk http://lillagronahuset.blogg.se/2010/ap ... ommar.html med bilder på vår sjalgunga. Tyvärr syns det inte hur jag knöt men jag slängde tyget över en gren fjorde en knut å drog tills knuten låg uppe vid grenen.
hoppas länken funkar nu. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?