Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:
Kaffemoster skrev:Vad blev det för mössmodell?
Ska se om jag kan få den att fastna på bild.. Det är ett mönster som följde med när man köpte regnbågsgarn - ganska rund, men avslutad i en liten topp uppe på huvudet.
Färgerna på min skärm är inte rätt... Mössan är milt rosalila med mörka och ljusa blå ränder och ser ut så här:
Bild
Jättesöt! :loving:
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:
Kaffemoster skrev:Vad blev det för mössmodell?
Ska se om jag kan få den att fastna på bild.. Det är ett mönster som följde med när man köpte regnbågsgarn - ganska rund, men avslutad i en liten topp uppe på huvudet.
Färgerna på min skärm är inte rätt... Mössan är milt rosalila med mörka och ljusa blå ränder och ser ut så här:
Bild

Vilken helt underbar mössa! En sån vill jag oxå göra! :D
Behöver lite experthjälp!

Stickar en åkpåse/overall till bebis. Tänkte göra någon form av hål vid rumpan så den funkar att ha på i babyskyddet. Hur gör man det? Maskar av ett lagom antal maskor där hålet ska vara? Hur gör jag för att lägga upp dem på nästa varv? Eller kan man på något vis göra hålet i efterhand? Den är stickad i rätstickning och jag stickar fram och tillbaka på en runsticka.
Av Nettan
Maddemoa skrev:Behöver lite experthjälp!

Stickar en åkpåse/overall till bebis. Tänkte göra någon form av hål vid rumpan så den funkar att ha på i babyskyddet. Hur gör man det? Maskar av ett lagom antal maskor där hålet ska vara? Hur gör jag för att lägga upp dem på nästa varv? Eller kan man på något vis göra hålet i efterhand? Den är stickad i rätstickning och jag stickar fram och tillbaka på en runsticka.
Tror det är enklast att göra som du beskriver.
Man lägger upp nya maskor genom att göra halvslag på stickan (tror jag).
Användarens profilbild
Av ellla
Nettan skrev:

Tror det är enklast att göra som du beskriver.
Man lägger upp nya maskor genom att göra halvslag på stickan (tror jag).
Jag skulle också göra som ett stort knapphål! Fast kanske göra uppläggningen med stickad uppläggning. Alså sticka en maska och lägg tillbaka den på stickan, sticka en ny i den nyss gjorda och så vidare
Användarens profilbild
Av emindy

Jag tror jag skulle göra som man gör när man stickar vantar, där du vill ha hålet byter du och stickar med ett annat garn och sedan fortsätter du bara med den vanliga tråden igen. När åkpåsen är klar i övrigt drar du bort garnsnutten och plockar upp maskorna på rundstickan med magic-loop (alternativt strumpstickor), och maskar av direkt. Alternativt kanske man kan sticka ett eller två varv först (beroende på garntjocklek) och plocka upp en eller två maskor på "kortsidorna".
Idag har jag äntligen fått tummen ur (pappahumor :fnissa:) och stickat färdigt sista tummen på mina vantar :vågen:
Jag har inte haft så mycket sticklust på slutet. Nu ska jag ta tag i Agnes randiga tröja och sen ska jag fundera på vad jag ska sticka av mitt gröna Kaunigarn. Ska det bli en annan sjal, eller något annat? Förslag emottages tacksamt :tumup:
Vidar har beställt en koftatröja och jag tänkte mig en pippi-tröja i tjockt garn (för stickor 6-9 eller så). Vad finns det för tjocka, okliiga och ohåriga garner? Jag tror iofs att Eskimo kan funka, men jag tänkte höra om det finns nåt annat alternativ. Inte akryl.
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:Vidar har beställt en koftatröja och jag tänkte mig en pippi-tröja i tjockt garn (för stickor 6-9 eller så). Vad finns det för tjocka, okliiga och ohåriga garner? Jag tror iofs att Eskimo kan funka, men jag tänkte höra om det finns nåt annat alternativ. Inte akryl.
Drops merino extra fine kliar absolut inte iaf, inte lika tjockt som eskimo, men ganska tjockt ändå. Nackdelarna är väl att det är superwashbehandlat och finns i ganska få färger
kvarnvik skrev:
zandrama skrev:Vidar har beställt en koftatröja och jag tänkte mig en pippi-tröja i tjockt garn (för stickor 6-9 eller så). Vad finns det för tjocka, okliiga och ohåriga garner? Jag tror iofs att Eskimo kan funka, men jag tänkte höra om det finns nåt annat alternativ. Inte akryl.
Drops merino extra fine kliar absolut inte iaf, inte lika tjockt som eskimo, men ganska tjockt ändå. Nackdelarna är väl att det är superwashbehandlat och finns i ganska få färger
Man kanske kan sticka i dubbla trådar, för jag orkar just nu inte sticka en tröja i strl 110/116 på stickor 4. :hide:
Det fanns ju iaf i de färger jag funderade på. Ljusblått med bruna ränder eller mörkblått med ljusa (beige/vitt/creme el dyl) eller gröna ränder.
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:
kvarnvik skrev:
Man kanske kan sticka i dubbla trådar, för jag orkar just nu inte sticka en tröja i strl 110/116 på stickor 4. :hide:
Det fanns ju iaf i de färger jag funderade på. Ljusblått med bruna ränder eller mörkblått med ljusa (beige/vitt/creme el dyl) eller gröna ränder.
Jag har stickat en fuskpolo i det och det var väldigt snabbstickat, lätt att sticka i alltså, men det borde ju gå att sticka med dubbel tråd :D
Användarens profilbild
Av melon
I tisdags tyckte jag det var en bra idé att sticka en kofta till mig i entrådigt ullgarn med mönstrat ok. Efter 5 dagars intensivt stickande har jag kommit ca 15 cm upp på bålen. Nu tycker jag inte längre att det är någon bra idé :roll: :lol: Tur att det roligaste kommer sist, oket!
Kaffemoster skrev:Andra exemplaret av autumn växer på:
Bild
Ritkigt snygga färger!! Är det regnbågsfärgen eller annan?
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?